Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies subwoofer

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een paar JBL lsr305s gekocht.
    Deze speakers bevallen me heel goed en wil misschien de bijhorende subwoofer kopen. (JBL lsr310s)
    Heeft iemand ervaring met deze subwoofer en is hij de 414 euro waard?

Toen ik de 305s wou kopen was ik aan het twijfelen tussen de adam f5 en de 305s.
    De subwoofer die bij de f5 hoort kost 'maar' 294 euro. Deze heeft dan wel een woofer die 2 inch kleiner is maar maakt dat het prijsverschil?

bij voorbaat dank.

Bertus

Ik denk dat je het best even kan komen luisteren want de verschillen zijn moeilijk aan te geven via een reactie op een forum. Bel of mail de helpdesk even, dan maken we een afspraak en zorgen we dat de sub aangesloten voor je klaar staat.

Comment

Ik zou graag willen komen maar dat zal niet lukken. Woon vlakbij Groningen en kan niet even naar Goes toe.
      Een vraag die je misschien wel kan beantwoorden is waarom er zo'n prijsverschil zit tussen de Adam SubF en de JBL lsr310s.
      Het is natuurlijk altijd riskant om een zoiets te kopen zonder te weten wat je in huis haalt. Ik zal even in de buurt kijken of ik daar naar de sub kan luisteren.

Comment

Ik begrijp dat je uit Groningen niet zomaar even langs komt natuurlijk. Het prijsverschil wordt mede veroorzaakt doordat de JBL een slag groter is en een zwaardere versterker aan boord heeft.

Bovendien staan de prijzen van Adam op het moment heel laag. Wanneer je de bruto adviesprijs ban beide subwoofers naast elkaar ligt is het prijsverschil niet meer zo groot.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          Bovendien staan de prijzen van Adam op het moment heel laag. Wanneer je de bruto adviesprijs ban beide subwoofers naast elkaar ligt is het prijsverschil niet meer zo groot.
          Lang verhaal kort. Je verdient goed aan de jbl sub en hier kan eigenlijk dus makkelijk nog wat vanaf?

Ook vind ik het raar dat woofer maten en vermogens van versterkers opeens de waarde en prijs van een product bepalen. Naar mijn mening zit hier toch wel een enorme hoop meer achter. Denk aan de gebruikte componenten, niet het vermogen ervan maar vooral de kwaliteit. Nu wil duurder niet altijd beter zeggen, zeer zeker niet en hoe hoger op de ladder van kwaliteit je komt hoe duurder het word om een stapje verder te zetten. Maar verschil maakt het wel heel erg vaak uit.

Of iets het ook waard is? Tja dat kan maar 1 iemand zeggen en beoordelen, JIJ. Zo kan de ene nog niet 100 euro uitgeven voor swerelds beste synth terwijl een andere er een 2de hypotheek voor over heeft. Daarin is of iets het waard is een raar ding. Ferrari zal meteen 100.000 euro uit willen geven om hun formule 1 auto 1 sec sneller aan de 100 te laten zitten terwijl ik het er nog niet voor over heb al zou mijn auto 10 sec sneller aan de 100 zitten ;).

Comment

hij bedoeld hopelijk de adviesprijs van de fabrikant.

Of het de JBL € 414,- waard is? Je hebt gelijk dat ik dat zelf zal moeten beoordelen, maar ik ben nog redelijk nieuw met dit soort apparatuur. Daarom vraag ik het hier op het forum. Hoe de sub klinkt kan ik zelf beoordelen maar de technologie erachter nog niet.

Comment

Bij ons thuis staat de 305/310 combo en die bevalt prima. Het klopt wel dat de 305 een absolute 'bargain' is voor wat je krijgt, voor de 310 gaat dat veel minder op helaas. Die is inderdaad relatief duur. Google maar wat en je komt wel een paar gebruikerservaringen tegen en ook een enkel vakblad heeft wel wat tijd gewijd aan de 310. Met de negatieve review op de Bax site ben ik het overigens niet eens.

Goes is inderdaad ver weg, maar de niet-goed-geld-terug garantie van Bax is super. Je kunt er dus altijd eentje zonder risico laten komen.

Hier in ieder geval geen spijt van de aankoop, ondanks de wat hoge prijs.

Comment

Working...
              X