Announcement

Collapse
No announcement yet.

perfecte set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• perfecte set

ik ben al meerdere maanden op zoek naar een fatsoenlijke set om zo een 150-200 man mee te kunnen draaien met een budget van ongeveer 600 euro (1000 max)??
    of welke set zou het beste zijn voor dit budget ??

Beste Axel,

Als je echt top geluid wilt hebben komt je gauw aan de 2300 euro. (Dit is wat ik heb en werkt super goed Als je wil kan ik deze per mail opsturen mijn email is : sander.acer@gmail.com)

Anders kom je gauw bij deze rond het budget:

Deze complete Devine set geeft net dat beetje extra aan uw geluid. Of u nu zanger, toetsenist of entertainer bent, deze set is compact en bestaat uit twee Artis 10A topkasten en een SUB 115A subwoofer.

Dit is wel een leuk setje om mee te beginnen en te kunnend draaien. Verwacht niet hier veel van maar er komt geluid uit maar niet als de beste. Eventueel nog een mixer om alles goed af te mixen. En nog wat extra XLR kabels. Dan kun je beginnen.

Mocht er nog vragen zijn dan hoor ik t graag.

Mvg DJ Sander

Comment

hi

zelf heb ik 2x Skytec spl12" speakers in combinatie met de Skytec spl 500 versterker.
      Ik heb hier zelf veel plezier aan en komt best aardig wat geluid uit.
      Is alleen niet geschikt voor echt grote feesten van 400-600 man ofzo, daarvoor zou ik toch iets anders uitkiezen.
      misschien is dit ook nog een tip maar heb hier geen ervaring mee

Stefan

Comment

Ik zou niet aan skytec en devine beginnen als je op grotere feesten wil draaien.

Het minste waar je naar kan kijken is een 12"/15" sub top setje van bijvoorbeeld Alto pro. De Kwaliteit is prima en met twee subs en twee topjes kom je al een heel eind.

Een andere optie is nu twee stevigere toppen kopen voor een 500 per stuk om later wat leuke subs er onder te zetten. Het duurt wat langer, maar je hebt dan uiteindelijk wel de mooiste set.

Comment

De 'perfecte set' ga je niet vinden voor dat budget.

Wij zaten hier met een soortgelijk dilemma en zijn uiteindelijk bij het al genoemde Alto uitgekomen. Een zéér acceptabel geluid vergeleken met de budget-merken en nog steeds redelijk betaalbaar.

Maar bovenal: ga luisteren in de winkel en overtuig jezelf!

Devine en Skytec wil je je publiek écht niet aandoen.

Comment

De tip van mijn voorganger is een erg goede optie (voor jouw budget!). Maar een andere optie:

Je kan nu beter mooi spul kopen dan over een korte periode weer wat nieuws willen. Mij lijkt de beste optie om voor nu 2x fullrange speakers te kopen (actief of passief maakt niet zo gek veel uit, meer wat jij wil). Vervolgens koop je alle benodigde accessoires (statieven, kabels etc.) Dit alles doe je voor rond de € 1000,-
            Daarna kan je gaan sparen voor een mooie subwoofer.

Kijk ik kan me voorstellen dat je dat erg duur vindt, maar (helaas!) is het allemaal erg duur. Jij, ik en anderen vinden een budget van ruim honderden euro's heel veel geld. Zoals ik al zei, ik ook. Maar ik weet gewoon dat je in dit geval er niet zoveel voor gaat krijgen...

Je kan er nu ook voor kiezen om een goedkoop setje te kopen, het lijkt mij echter niet verstandig. Zoals al eerder gezegd, ga in ieder geval niet voor Skytec, Devine en dat soort merken.

Ook zul je er rekening mee moeten houden dat het aantal decibellen + watt vermogen vaak niet zo zijn als in de papieren. Zeker bij de goedkopere merken, denk je van is dit nou ... watt?! Hou daar rekening mee, al dan niet te spreken over de geluidskwaliteit wat deze dingen produceren. Ik heb hier een Devine staan, voor erbij, maar *** wat een herrie.

Comment

De Dap club mate 15 is ook wel een leuk setje. Komt oke geluid uit en je kan er wel 100 a 150 man mee weg draaien.
              DAP Club Mate II koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Groet Joris

Comment

Wij hebben hier de Clubmate II. Super voor een betaalbare prijs!

DAP Club Mate II koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Oh... ik zie dat Joris dezelfde aanprijst :razz:

Comment

Er word hier gevragen naar een set voor 150 als 200 personen en dan komen jullie telkens aan met een set waar je nog niet de helft van de personen mee aan.

Ik weet dan ook niet hoe jullie erbij komen dat het de perfecte set is want het past totaal niet bij het gevragen. 150 a 200 personen is en hele club. Dus je zal al snel met of een heel erg deftige enkele sub moeten komen die al meteen meer dan je budget in beslag neemt of 2 nette midden klasser. Maar ook dan ga je al met alleen je subs over je budget. Daarnaast heb je ook al 2 dedegelijke toppen nodig.

Alles bij elkaar ga je dus compleet uitkomen op MINIMAAL tussen de 2000 en de 2500 euro uit. En nee dan heb je echt geen mega set alleen iets wat een beetje fatsoenlijk is en netjes zal werken.

Kortom het voorgestelde setje gaat gewoon enorm tekort komen. Daar red je het nog niet bijna mee net als het budget

Comment

Ga je voor dit budget echt niet redden, moest een beetje lachen om de voorstellen die hier gedaan worden,
                    natuurlijk is het leuk dat zoveel mensen meedenken, maar de meeste setjes die hier aanbevolen worden zijn voor 75-100 (nog ruim)
                    en niet de gevraagde 150 - 200.

Bedenk dat je dan echt een set moet hebben die 150-200 goed aan kan, niet van 'ik draai hem helemaal open en dan haalt ie net de 200 wel'
                    je wil namelijk niet een set heb die de hele op zijn maximum moet draaien. Wanneer de groep waarvoor je wilt draaien zo groot is, kun je eigenlijk bij de goedkoopste merken zoals Devine en Skytec (bij Skytec eigenlijk nooit) niet meer terecht. Ook de clubmate II is echt te klein.

Verlaag of je eisen of verhoog je budget.

Comment

Working...
                    X