Announcement
Collapse
No announcement yet.
DAP Club Mate 12 & 15
Collapse
X
-
Het aantal personen zou ik niet te hoog schatten. De relatief kleine 12 inch woofer in combinatie met de kleine topkastjes moet je niet gebruiken voor stampfeestjes. Je ziet ook in de specificaties dat de sub ook niet onder de 50 Hz komt. Nu is dit redelijk realistisch genomen maar het betekent wel dat de sub niet geweldig overweg zal kunnen met bepaalde basslagen in de muziek. Een 12 inch doet het namelijk iets beter in het mid, tot iets onder de 1 kHz. Je zult dus wat meer kick dan bass hebben.
Ik zou een enkel setje wegzetten tot een feestje voor 75 man, daarboven zul je toch een dubbele set moeten neerzetten denk ik.
De specificaties zien er op zich wel netjes uit voor de componenten die in de set zitten, het uiterlijk ook.
Maar ik denk wel dat deze set meer gericht is op solo-entertainers die een compact setje willen meenemen voor sfeermuziek.
Over de klank kan ik niets vertellen, maar het is wel aan te raden om zelf te gaan luisteren. Het gehoor van elk persoon is anders en de ervaring van zo'n geluidsset kan bij iedereen anders zijn.
-
De 15 inch zal iets beter met het laag overweg kunnen, maar op het moment dat je voornamelijk zware stijlen gaat draaien zul je toch een setje 15 of misschien 18 inch subwoofers nodig hebben in combinatie met een stel stevige topkastjes.
Wat is je budget?
Comment
-
Originally posted by Rick View PostDe 15 inch zal iets beter met het laag overweg kunnen, maar op het moment dat je voornamelijk zware stijlen gaat draaien zul je toch een setje 15 of misschien 18 inch subwoofers nodig hebben in combinatie met een stel stevige topkastjes.
Wat is je budget?
Comment
-
Het wordt lastig om voor dit budget direct een stevige set neer te zetten. Misschien is het een optie om eerst te starten met twee stevige topkasten, die je later uitbreidt met twee leuke subs?
De JB Systems Vibe serie doet het best netjes heb ik her en der vernomen, misschien is het interessant om naar die serie te kijken.
Over een poos komt er een nieuwe versie van deze serie uit, dus zul je de subs wellicht voor een erg scherpe prijs kunnen aanschaffen.
Maar ik raad je voornamelijk aan om eens naar de shop te gaan en het een en ander te beluisteren. Diverse sets staan klaar om te horen en als je toevallig nog iets in de shop ziet dat je graag wil horen, kan je die sets beluisteren als je vooraf even contact opneemt.
Wellicht zie je daar nog een leuke set, waarbij je besluit in één keer voor die set te sparen.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostHet wordt lastig om voor dit budget direct een stevige set neer te zetten. Misschien is het een optie om eerst te starten met twee stevige topkasten, die je later uitbreidt met twee leuke subs?
De JB Systems Vibe serie doet het best netjes heb ik her en der vernomen, misschien is het interessant om naar die serie te kijken.
Over een poos komt er een nieuwe versie van deze serie uit, dus zul je de subs wellicht voor een erg scherpe prijs kunnen aanschaffen.
Maar ik raad je voornamelijk aan om eens naar de shop te gaan en het een en ander te beluisteren. Diverse sets staan klaar om te horen en als je toevallig nog iets in de shop ziet dat je graag wil horen, kan je die sets beluisteren als je vooraf even contact opneemt.
Wellicht zie je daar nog een leuke set, waarbij je besluit in één keer voor die set te sparen.
Comment
-
Er is een treinstation op loopafstand van Bax (10 min).
Een treinkaartje á laten we zeggen, 50 euro retour zou wellicht een nuttige investering zijn voor een set die volledig voldoet aan je wensen en waarvan je weet wat hij kan én hoe hij presteert t.o.v. andere sets in dezelfde prijsklasse + je krijgt in de showroom nog een hoop advies.
Dan zou ik liever dat doen dan eerst een verkeerde set uitzoeken en vervolgens een x honderd euro verlies maken op een set die niet bevalt en weer weg moet. ;) Dat zou namelijk zonde van het geld zijn.
Comment
Comment