Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blue Yeti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blue Yeti

Beste Baxshoppers,

Ik sta op het punt om de Blue Yeti USB condensermicrofoon te bestellen, echter heb ik hier wat vragen bij. Graag wil ik er een shockmount, popfilter en statief bij.
    Nu heb ik de Devine SPS 200 shockmount & popfilter gevonden maar ik vraag me af of deze bij de Yeti past. Ik zie dat Blue zijn eigen shockmount en popfilter heeft (Blue radius & The pop), alleen zijn deze erg prijzig. Past de genoemde Devine op de Blue Yeti, en zo niet is er een goedkoper alternatief? Een pop filter kun je er volgens mij los op monteren via een klemmetje alleen heb ik dus mijn twijfels over de shockmount.

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een nieuwe mic voor mijn PC en ben ik gekomen op de Blue Yeti USB condensormicrofoon. Hier is mijn keuze uiteindelijk op gevallen en ik ben 100% zeker dat ik deze ga kopen.
    Echter wil ik hier wel een shockmount, popfilter en statief bij. Ik zie hier allemaal popfilters en shockmounts, maar er staat nergens of deze nou passen bij de Blue Yeti.

Er is wel een blue 'the pop' en een blue shockmount, alleen die zijn €50 en €80 wat belachelijk duur is. Ook zoek ik nog een statief die de eventuele shockmount aankan en die je op een bureau kunt bevestigen. Nu zie ik hier een PSA1 studioarm, maar €90 is toch prijzig voor slechts een statief. Die shockmount en pop van Devine kost nog geen €30 en ik kan me niet inbeelden dat de ene popfilter aanzienlijk beter is dan de andere.

Is er dus een shockmount/popfilter/statief dat bij de Blue Yeti past zonder dat ik daar een vermogen aan kwijt ben? Zelf al lopen zoeken alleen kom ik er niet uit en staat er nergens wat op wat past. Ook heb ik Bax al gemaild maar krijg ik geen antwoord.

Alvast bedankt!

Met bellen heb je meteen antwoord ;)

Maar Devine shockmounts, ik gebruik ze op C-1's van Behringer. Budget voor budget zeg maar.
    Kwaliteit kost nou eenmaal wat, en geloof ik zou liever voor een wat duurdere shockmount gaan en dan meteen klaar zijn,
    dan dat ik voor een zou gaan die waarmee je gelijk de goedkoopste hebt en na een tijdje denkt van 'hmm , is een betere (en dus duurdere) toch voor kwaliteit niet wat beter?' Het zijn nou eenmaal geen goedkope dingen...

Comment

Working...
    X