Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK Rokit RP8 G3 voor pc gebruik aangeschaft

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK Rokit RP8 G3 voor pc gebruik aangeschaft

Hallo Heren/Dames,

Ik heb:
    2x Rokit RP8 G3
    2x Kabel: Balanced XLR > 6,35mm jackplug

Eerder heb ik deze aansluiting gehad op mijn FireWire FA-66 geluidskaart (die ik wil vervangen).
    Reden vervanging: ruis door me speakers (heb de geluidskaart tweedehands aangeschaft, momenteel zelfs geen geluid meer)

Ik ben een dagelijkse pc gebruiker, geen dj, producer, etc. Totaal geen verstand van muziek technische apparatuur!

Met welk geluidskaart/bekabeling kan ik deze twee speakers aansluiten aan mijn pc?
    Momenteel heb ik ook nog een FireWire kaart in mijn pc mocht dat helpen (het liefst USB).

Mvg,
    Mali

Hoi mali,
    Het eerste wat in mij opkomt bij lezen van jou vraag is, waarom in hemelsnaam de KRK Rokits (zijn geen HiFi speakers) als je ze niet gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn (vlakke studio monitors)?
    Maar goed, je hebt ze en wil ze natuurlijk gebruiken...
    Je zou iets van zo'n geluidskaart kunnen kopen met deze bekabeling (of ander lengte, merk).
    Je kunt ook een gewoon RCA male > RCA male kabel gebruiken maar dan zou ik hem gewoon bij de audio zaak halen en niet zo'n belachelijk dure bij bax-shop. (Blijkt dat ze er wel zijn, zie volgende post van Ronald)
    Last edited by BT-Studio; Tuesday-03-03-2015, 11:03.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Je kunt ook een gewoon RCA male > RCA male kabel gebruiken maar dan zou ik hem gewoon bij de audio zaak halen en niet zo'n belachelijk dure bij bax-shop.
      De Devine VB5030 is een stereo RCA-kabel van 3 meter lang. Uitgevoerd met aan weerszijden male-connectoren. Al decennia wordt de tulpkabel gebruikt. Deze degelijke Devine-kabel stelt u dan ook niet voor verrassingen.

Valt wel mee toch ;)

Comment

Je hebt helemaal gelijk Ronald. Kon ze niet vinden (zat te zoeken onder verloop ).

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Het eerste wat in mij opkomt bij lezen van jou vraag is, waarom in hemelsnaam de KRK Rokits (zijn geen HiFi speakers) als je ze niet gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn (vlakke studio monitors)?
          Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar ik snap TS ergens wel. Ik heb zelf ook een setje KRK Rokits hier staan (andere uitvoering weliswaar, maar toch). En ook ik gebruik ze weleens naast het produceren voor het gewone muziek luisteren. En ik vind het (zacht uitgedrukt) helemaal niet zo gek klinken. Ook mijn voorganger (ik heb ze tweedehands gekocht) heeft ze gekocht alleen voor muziek luisteren (hij vond ze vooral mooi, tja... daar kan je ook op af gaan :p ).

Al zeg ik wel eerlijk, als ik niet produceerde had ik ze waarschijnlijk niet gekocht.

Comment

Natuurlijk. Wil ook niet oordelen en een ieder mag luister naar wat hij wil. (Gebruik ze zelf ook in de studio)
            Lees alleen vaak dat men "sub's" er bij wil omdat ze zo weinig bas geven, of de 'grotere' nemen omdat deze meer bas geven (en hoog, maar dat is weer terug te draaien).
            Maar vergeleken met goede HiFi speakers voor "gewone luister plezier gebruik" wist ik het wel.

Comment

Bedankt voor alle reacties en kritiek!
              Ik was heel erg lang op zoek naar speakers die me zuiver geluid konden leveren waar ik ook van kan genieten.
              Deze stonden natuurlijk overal bovenaan, zonder verdere verstand heb ik ze gehaald (zoals je merkt).

Jullie zouden dus iets anders voorgesteld hebben en dat zou wezen?

Misschien dat ik contact kan opnemen met de leverancier om het terug te draaien.

Comment

Hallo Mali,
                Het was niet als kritiek bedoeld maar gewoon iets wat mij vaker opvalt.
                Mensen verwachten van studio monitors een subliem geluid terwijl ze gemaakt zijn voor een eerlijk geluid (in vergelijking met gewone hifi speakers voor sommige minder "mooi"), voor een ander doel dus.
                Als deze speakers helemaal naar jou tevredenheid zijn dan hebben ze doel bereikt.
                Helemaal goed en geniet er lekker van!

Mijn advies is altijd, ga luisteren en vergelijk.
                Wat de één mooi vindt vindt de ander...

Comment

Dat begrijp ik maar al te goed van de producers kant.

Ik wil puur en mooi geluid hebben, dat haal ik uit deze speakers. Ze zijn fenomenaal, absolute toppers.
                  Bedankt voor deze reacties, ik ga het apparatuur aanschaffen en weer genieten van het eerlijke geluid. :)

Comment

Working...
                  X