Originally posted by Rick
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Microfoon met XLR aansluiten op jackplug-ingang
Collapse
X
-
Ik leen mijn amp (behringer ep2500) uit aan iemand van mijn kot..
Set-up:
- versterker
- 2 luidsprekers aangesloten op draadklemmen
- laptop aangesloten op amp via de 2 jacks op amp
Nu was mijn vraag, hoe kan hij de mic nog op de amp aansluiten? Het is een draadloze..
Is dit nog mogelijk of moet er dan nog iets meer zijn? Dit verschilt waarschijnlijk van mic tot mic?
Enige wat ik ervan weet is dat hij draadloos is..
Comment
-
In dat geval zou ik er een klein mengpaneeltje bij nemen, iets erg simpels met een microfooningang kun je met een beetje goed zoeken scoren voor 3 tientjes. ;) En daar kun je dan ook direct je laptop op aansluiten om het volume goed te kunnen beheren.
Comment
-
Nee, een normale PA-versterker heeft namelijk lijningangen en geen microfooningang. Verder kun je niet direct even het geluid netjes bijregelen wat wel zo handig werkt met een simpel klein mixertje. Voor 30 euro heb je al een random Skytec mixertje, die komt ooit wel eens van pas voor simpele testdoelen of als cadeautje voor een neefje o.i.d.
Comment
-
Dit zou dan voldoende zijn?
de pros 16x is een basismengpaneel voor de beginner. 4 kanalen + micro.
Comment
-
Even een UP-je
Ik heb, na het lezen van deze discussie, het Procab CAB723 XLR female - jack male 1.50 meter kabeltje gekocht. Ik heb een (goedkope) microfoon, waar een XLR aansluiting aan zit, die ik in mijn keyboard wil stoppen. Ik hoopte dat dat hiermee ging lukken, echter het geluid is zo zacht, dat ik twijfel of er uberhaupt wel geluid uit komt. Ik had hiervoor ongeveer 5 minuten een microfoon van 2,50 van de blokker (even uitproberen, ging echter gelijk stuk natuurlijk...) maar daar kwam in ieder geval wel goed geluid uit.
Kan het er aan liggen dat dit een 3 rings jack plug is en die 2 rings?
Comment
-
Als eerste vraag ik me meteen af. Is de input op je mixer wel een microfoon input. Als dit een line input is dan klopt het inderdaad dat je nagenoeg niets zal horen. Dan zal je een microfoon voor versterker erbij moeten nemen om het geluid van je micro te versterken naar een line signaal.
Dan de 2 ringen, 3 ringen. Dit zou kunnen. Maar dit kan je heel makkelijk zelf controleren door de stekker van de jack er net niet helemaal in te duwen ( of door te praten en met de stekker wat erin en eruit te wiebbelen ) Doet de micro het dan wel naar behoren dan is het inderdaad vaak zo dat je het met een 2 rings versie wel voor elkaar hebt.
Comment
-
Bedankt voor de reactie!
Er staat duidelijk mic in, zit ook een volumeknop bij, en aangezien die onwijs goedkope microfoon wel geluid gaf, denk ik dat dat wel goed zit. (die had overigens 2 ringen en deze 3)
Ik heb het geprobeerd door de stekker er net niet helemaal in te doen enzo, maar helaas krijg ik dan nog geen geluid..
Comment
-
Originally posted by Issa174 View PostOke, dus dan moet de microfoon stuk zijn?
Die hele goedkope blokker microfoon deed het wel, die ging alleen snel stuk, mijn microfoon die ik nu heb gekocht (20e), doet het niet, maar dat ligt dus aan de microfoon?
Om dit te testen zou je een muziekspeler bv. GSM/walkman oid. even op de mic. ingang van het keyboard kunnen aansluiten.
Let er wel op dat je het volume van de aangesloten muziekspeler heel laag zet, zo laag dat het geluid uit de oordopjes net is te horen.
Ook zou je de microfoons kunnen testen aan de mic. ingang van een computer/laptop oid.
Comment
Comment