Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis JBL lsr305

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis JBL lsr305

Hallo,

Naar bijna volle tevredenheid heb ik thuis 2 JBL lsr305 speakers staan.
    Sinds een maand of 2 valt me op dat ze een ruis produceren welke hoorbaar is tot 1,5 a 2 meter van de speakers.
    Deze ruis blijft gelijk ook als ik het volume omhoog doe en is er zodra is de speakers aan doe.
    Ik heb ze al ergens anders in het huis in het stopcontact gestopt om te kijken of het daar aan lag.
    Ondanks dat ik geen randapparatuur aangesloten had was de ruis er nog wel.

Is dit normaal of kan moet ik terug gaan naar de winkel waar ik ze gekocht heb en vragen om reparatie. (zit nog garantie op.)

Hoi, B Wienke

Ik heb zelf de LSR 305 ook en het is normaal dat ze iets ruis veroorzaken als er geen muziek gedraaid wordt, als je de muziek start is de ruis over.
    Ik had zelf hiervoor de M audio 8 inch monitoren, en die veroorzaakten een grotere ruis vandaar dat ik ben overgestapt naar JBL.
    Een ruis is dus normaal maar in mijn geval niet irritant aanwezig.

Comment

Actieve speakers zijn nooit helemaal stil. Afhankelijk van het merk en meestal de prijsklasse zijn daar nog wel verschillen in te merken. Een echte high end studio monitor heeft betere afscherming en filtering dan een speaker uit de range van deze JBL en zal daardoor nagenoeg stil zijn.

We zien het nog wel eens in oudere huizen dat de spanning niet helemaal stabiel is en de ruis kan ook hierdoor veroorzaakt worden. Ook magnetische velden kunnen van invloed zijn hierop. Maar zoals Nick Wekking reeds zei: een beetje ruis bij dit type speaker is volkomen normaal.

Comment

Dan zal ik daar mee moeten leren leven. (klinkt wel heel erg...)
        Bedankt voor het antwoord

Comment

Tja wat is heel erg.
          Daarnaast, Is de ruis er ook als er geen kabels aangesloten zijn behalve de stroom?

Comment

de ruis is er dan ook nog. zodra ik het volume achterop de speaker op 0 zet is de ruis weg maar als ik de sub op 0 zet is de ruis er nog steeds.
            Last edited by bwienke; Monday-09-03-2015, 19:47.

Comment

Working...
            X