Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschillend belasten speakeruitgangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschillend belasten speakeruitgangen

Hallo allemaal,

voor een mobiele toepassing ben ik aan het zoeken naar een compacte en lichte PA set voor toepassingen tot max 200man. Daarom denk ik aan één sub (DAP DRX 12B) en twee kleine tops (DAP DRX8 ). Past binnen budget en is makkelijk te vervoeren. Voor de versterker ben ik er nog niet uit omdat ik niet goed weet hoe ik deze best belast...

Als ik beide tops (2x 100w@8ohm) op één uitgang doorgelust aansluit kom ik op 200watt @ 4ohm.
    Als ik de sub aansluit op de andere uitgang is dat 300watt @ 8 ohm.

Mag je twee versterker-uitgangen verschillende belasten? Bovendien zal de versterker dubbel zoveel watt leveren aan de tops aangezien deze @4ohm zijn terwijl deze maar 200 watt trekken? Klopt dit?

Is het aansluiten van de sub op de ene en de tops op de andere uitgang uberhaupt een goed idee?

Vele vragen dus :) Ik ben me aan het inlezen in de materie maar kan wel wat advies gebruiken. Verder advies over een dergelijk set mag ook altijd!
    Last edited by Hansgijs; Friday-06-03-2015, 19:56.

Hoi,
    ik denk dat je 200 man met die set echt niet gaat redden. Dan heb je al snel 2 grotere subs en toppen nodig.
    als ik jou was zou ik dan dus ook gaan kijken naar iets anders. Bv dit, als je zoiets neemt heb je voor 200 man genoeg.
    gr

Comment

Redt deze set het niet omwille van vermogen of omwille van speakeroppervlakte?

De set die voorgesteld wordt is helaas niet echt compact met 2 x 15 inch en 4x 18 inch.

De set die ik nodig heb moet echt compact zijn: twee compacte tops (max 10 inch) en dan maximum twee subs, liefst ook compact.

Comment

Omwille vermogen.

Er zijn wel sets die compact zijn en toch het aantal personen kunnen voorzien echter kost het dan wel een flinke smak meer geld.

Comment

Ok bedankt!

Heeft iemand een antwoord op de vraag van verschillend belasten van uitgangen? Dus bijvoorbeeld op een uitgang 700watt aan 4ohm (twee tops)en de andere 300 aan 8 ohm (1 sub). Kan de versterker dit aan? En gaat het geluid op iets trekken?

Comment

Working...
          X