Announcement

Collapse
No announcement yet.

dap palladium 2000 vervangen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

toch lijkt mij een inuke 6000 dsp een van de beste opties dan, omdat hij ook de crossover mogelijkheden en limiters heeft,
    en hij heeft meer vermogen dan de andere genoemde versterkers

Comment

Nogal een verschil met dat wat je eerst zocht.

Als je zelf een beetje nadenkt dan weet je ergens ook wel dat het gewoon weg niet echt allemaal kan kloppen en waar zijn als je ziet wat er beloofd is en wat de kosten voor zoon unit zijn.

Comment

nee het wattage klopt inderdaad niet helemaal, maar wil je zeggen bij de palladiums en de anderen wel?,
        die inuke 6000 is toch al vaak getest, en haalt alsnog een erg hoog vermogen dacht ik zo,

maar hoe zit het qua klank? heb je er al zelf ervaring mee? of wat is er dan precies niet goed volgens jou

Comment

Ik heb zelf momenteel nog 9 palladium versterkers in het bezi. Maar ook nog een aantal ev, dynacord, 2x ad impuls, kind, sherwood en wat ander verdwaald spul.

Echter gebruik ik het met de dag minder en minder. Alles wat we voortaan kopen Is de actieve dva / dvx reeks van db technologie.

Als we het over amps hebben kan ik alleen niet anders zeggen dat de palladium reeks gewoon weg erg goed is en net presteren. Echter vind ik de impuls versterkers en de kind de fijnste. Maar ja dat is ook een totaal ander segment.

Behringer wel gehad maar nog sneller van de hand gedaan dan da we het haalde. gewoon heel erg slechte ervaringen mee gehad.

Comment

Je geeft aan een budget van rond de 800,- te hebben..
            En dan nu met de goedkope behanger komen aanzetten.. tja, alles is naar zijn prijs.
            De behanger haalt bij verre niet de geluidskwaliteit van de eerder genoemde versterkers niet.

Het zal zeker een aardige versterker zijn, maar hoe zit het met de betrouwbaarheid?
            De klank? hoe vlak hij klinkt? dsp functies?

Comment

Beetje raar, niet opnieuw een Palladium willen nemen, maar wel naar een iNuke kijken.
              Terwijl, als we het over kwaliteit hebben, het dan wel over een merk en serie versterkers hebben die kwalitatief gewoon niet
              beter is dan de Palladium-serie. Vanuit een mid-laag segment naar een hoog segment willen om vervolgens naar een laag segment uit te wijken.
              Neem een iNuke en je gaat er op achteruit. Heb er ooit 2 gehad, 1 gaf na een 6 maanden problemen de andere na 1 jaar. Niet doen. Heb ze beide toen maar weggedaan. Werk nu inderdaad voornamelijk met actief bij feesten, voor openluchtspelen en bands gebruiken we meestal een Soundcraft Powerstation 600 met 2 EV sx300's of zelfs 2 Yamaha P2200's, nog nooit door in de steek gelaten. Hier en daar nog wat DAP dingetjes, maar Behringer komt er gewoon niet meer in. Behalve C-1's en C-2's, het enige waar je nog echt waar krijgt voor je geld.

Comment

oke, bedankt voor alle hulp alvast!

het word dus waarschijnlijk de dap stage amp 2.6

nu nog ter bescherming en om het maximale uit de set te halen,

misschien crossover dsp of limiters?
                wat is aan te raden?

Comment

Als je er fullrange speakers aan hebt hangen vraag ik me af waarom je er een crossover aan zou willen hangen.

Een limiter is zeer zeker niet iets wat 100% kan voorkomen dat je speakers er toch nog wel aangaan. Dus een beetje gezond verstand en goed na denken scheelt al de grootste slok op de borrel. Anders moet je zo hard gaan aflimiteren dat het gewoon echt slecht gaat klinken.

Persoonlijk sta ik er toch al van te kijken dat het nog niet naar zijn grootje is gegaan en het echt nog zo goed zal blijven klinken als je aangeeft.

Wil je toch leuk speelgoed. Neem gewoon de behringer dcx 2496. Kost niet de wereld en doet het niet heel slecht. Is geen dbx rackdrive 260 of een xillica 3060 maar er zitten leuke mogelijkheden in en gezien de kosten viel het ons niet tegen. Staat hier menig beunhazen versterkerrack voor de tuinfeest verhuur waar deze inzitten. Beschermt voldoende en ook dingen als crossover, limiter, delay, eq eigenlijk nagenoeg alles zit erop.

Comment

nu ik veel rond gekeken te hebben bedoelde ik meer een subsonic filter maargoed,
                    en wat vind je van de DAP DCP-26 MKII digitale crossover inplaatsvan de behringer dcx 2496

zitten daar nog verschillen in?

Comment

De keten is net zo slecht als de zwakste schakel.
                      De DAP zal op gebeid van geluid kwaliteit wat beter zijn, maar waarom zoveel geld uitgeven als het bijna niks uithaald?

Pak gewoon de dcx, is prima ding voor het geld, en heeft genoeg mogelijkheden, waarschijnlijk zelfs teveel voor jou ;)

Comment

die dap is juist goedkoper

DAP DCP-26 MKII koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Behringer DCX2496 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Excuses ik heb de hogere serie in mijn hoofd.
                          De behringer is gewoon een prima keus, maar verwacht geen wonderen.

Comment

Working...
                          X