Announcement

Collapse
No announcement yet.

pioneer 1000 mk3 traktor scratch a6 aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pioneer 1000 mk3 traktor scratch a6 aansluiten

Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe set aangeschaft maar ik heb er nog niet heel echt veel verstand van.
    Het gaat om 2 pioneers 1000 mk3 met een djm 800.

Nu heb ik gister mijn traktor scratch binnen gekregen, maar ik krijg hem niet werkend.
    er zit geen handleiding bij, en op internet is er ook weinig over te vinden.

het kastje is inmiddels aangesloten en dat zit ook allemaal prima aangesloten.
    maar het gaat meer in het instellen van de software waar ik moeite mee hebt.
    op het begin als je de software opent kan je aangeven welke pioneers je hebt, maar daar komt de 1000 mk3 niet in voor.
    verder heb ik het idee dat de cd spelers nog niet geconnect staan met elkaar.
    als ik een nummer afspeel in traktor scratch speelt hij wel gewoon af als ik op play druk met de muis.
    en als ik nu een cd afspeel in mijn cd speler dan is het geluid echt super zacht.
    Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.

Met Vriendelijke Groet,

Mitchell
    Last edited by mitchell2v; Friday-13-03-2015, 12:17.

Dat er op het internet weinig te vinden is ben ik niet helemaal met je eens. De eerste hit van de zoekopdracht 'Traktor A6 setup' levert dit op:

Hier staat stap voor stap wat je moet doen aan de hand van uitleg en print screens. Beter en duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Je moet in de setup wizard geen external controller kiezen omdat je daar simpelweg geen gebruik van maakt. Je maakt gebruik van time code control.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
      Dat er op het internet weinig te vinden is ben ik niet helemaal met je eens. De eerste hit van de zoekopdracht 'Traktor A6 setup' levert dit op:

Hier staat stap voor stap wat je moet doen aan de hand van uitleg en print screens. Beter en duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Je moet in de setup wizard geen external controller kiezen omdat je daar simpelweg geen gebruik van maakt. Je maakt gebruik van time code control.
      Een beetje laat, maar bedankt voor de reactie!
      het meeste werkt inmiddels, alleen heb ik toch nog een paar vraagjes.

hoe kan ik zorgen dat hij de cue knop onthoud in het programma traktor scratch?

en als ik een nummer afspeel op mijn cdj van 128 bpm, geeft hij in het programma het juiste bpm aan.
      maar op mijn cdj geeft hij dan 160 bpm aan.

gr mitchell
      Last edited by mitchell2v; Wednesday-18-03-2015, 23:38. Reason: ggr

Comment

Om te begrijpen waarom je geen cue punten in de software kan zetten en waarom het BPM gehalte op de display van je CDJ niet klopt moet je begrijpen wat time code is.

De cd die je in je CDJ stopt is een time code cd. Hierop staat een track met daarop een tweesporige sinusgolf, door het menselijk gehoor waar te nemen als een pieptoon. De software kan aan de hand van de pieptoon een aantal parameters afleiden. Wanneer er geen pieptoon is speelt de track niet af. Als de pieptoon waarneembaar is gaat de track afspelen (cue en play). Wanneer de toonhoogte (golflengte) verandert kan de software bepalen hoe snel de track moet lopen ten opzichte van de 0 referentie (= pitch). Door de relatieve positie tussen beide golven kan de software bepalen of de track vooruit of achteruit gaat (jogwheel beweging).

Omdat de track die afspeelt dus niets meer is dan een pieptoon en je cdj onmogelijk informatie vanuit de software kan krijgen klop de BPM notificatie niet. Met de time code cd kan de software met betrekking tot afspelen alleen bepalen of de track speelt of stilstaat. Een cue punt zetten in de software is dus niet mogelijk, omdat hier een midi commando voor nodig is, dat time code niet kan geven.

Om dit soort functionaliteit aan een time code setup toe te voegen heb je een externe controller nodig. Traktor heeft hier zelf de X1 voor in het leven geroepen:

Native Instruments Traktor Kontrol X1 MK2 koop je bij Bax Music. 30 dagen niet goed geld terug - Gratis verzending - 3 jaar garantie - Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Novation heeft hiervoor de Dicers in het gamma:

De Novation Dicer is een set innovatieve MIDI controllers voor digitale DJ software. Met deze controllers, die u direct kunt plaatsen op uw draaitafel of CD speler, heeft u alle gangbare functies onder handbereik.

Comment

Working...
        X