Announcement

Collapse
No announcement yet.

mixer voor versterkers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mixer voor versterkers

Beste forumleden
    Ik ben op zoek na een mixer waarmee ik het volume en de bass van 2 versterkers individueel kan regelen.
    Er is maar 1 input nodig maar ik kan alleen maar mixers vinden met meerdere inputs en 1 output.
    Dus zijn er ook mixers met een input en 2 of meer outputs waarmee ik het volume en bass kan regelen?

Mvg

Waarom neem je dan niet een crossover?

Deze heeft 1 input ( wel stereo )
    Daarna heb je 2x een output ( ook stereo )

Hierop kan je dan vaak het inkomende signaal mee harder en zachter zetten als ook alleen het laag of hoog harder / zachter zetten.
    Daarnaast kan je ook nog vaak de frequentie instellen waarop het signaal nar of de sub of top moet gaan.

Comment

Beste ronnenieshow,

De versterkers sturen allebei fullrange speakers aan dus daarom gebruik ik geen crossover.
      Dus eigenlijk wil ik voor elke versterker apart volume en het liefst ook bass ( bass hoeft dus niet perse individueel) kunnen regelen
      Dus zijn er goedkope mixers ofzo te koop Die dit kunnen?

Mvg,

Comment

Hiervoor zou je een mengpaneel moeten hebben met sub outs.
        Goedkoper oplossing lijkt mij twee kleine mixers en inkomend signaal splitsen over beide mixers.

Comment

Met sub out heb je niet zoveel uit als het alleen gaat om fullrange speakers.

Dus wat je dan eigenlijk een soort van mixer nodig hebt met daarin ook een eq op de uitgangen. Dan zou je daar het laag mee bij kunnen regelen,

Comment

Met sub outs bedoel ik sub masters. :)
            Zodat je verschillende kanalen naar verschillende uitgangen kan sturen (kun je eq van kanaal gebruiken).

Comment

Beste Annie,

Ik heb zelf een Behringer NOX 303 mixer, deze heeft 2 outputs, een master en dj booth.
              Ik gebruik de master voor een versterker met 2 fullrange luidsprekers, en de dj booth voor
              actieve monitoren, maar hier kan natuurlijk ook een extra versterker achter.
              Je kunt het volume apart regelen alleen de bass niet maar je kunt natuurlijk een extra
              equalizer achter één van de versterkers gooien dit werkt natuurlijk ook.
              Ik weet niet of er nog een goedkopere of andere mixer te koop is met deze functie,
              maar de behringer kost 129 euro en volgens mij hebben ze een b stock voor 100 euro,
              verder is dit één van de betere mixers van behringer vind ik persoonlijk.
              Waar je natuurlijk ook nog aan denken kunt is natuurlijk een zonemixer deze zijn hiervoor bedoeld.
              Behringer heeft er één voor 99 Euro.

mvg Nick
              Last edited by Nick Wekking; Wednesday-18-03-2015, 21:12.

Comment

Men neme 2 losse stereo equalizers, 1 voor elke versterker.
                Dan is het geluid volledig te regelen op toon en sterkte.

Comment

Working...
                X