Announcement

Collapse
No announcement yet.

5.1 of 7.1 surround met 8x JBL EON15"G2 Actief + 2x JBL EON15"G2 SUBS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5.1 of 7.1 surround met 8x JBL EON15"G2 Actief + 2x JBL EON15"G2 SUBS

Ik heb 8x JBL EON 15" G2 actieve speakers (2 CEN, 2 F, 2 MID, 2 R) + 2x JBL EON 15" G2 Sub actief.
    Dus een extra speaker voor de center + extra sub.

Dit is bedoeld voor een filmvoorstelling in de openlucht voor plus minus tot 200 man.
    Het publiek zal dus in een rechthoek zitten van plus minus 15 meter x 25 meter.
    Ik gebruik een MacbookPro uit 2013 en een HDMI-converter via de Mini-Display Port.
    Deze Macbook is geschikt om 7.1 danwel 5.1 uit te sturen.

Ik ben al dagen aan het zoeken naar een geschikte betaalbare 5.1 of 7.1 surround interface tussen mijn HDMI uitgang en de JBL EON actieve speakers (XLR).
    Er is een budget van ongeveer 300/500 euro.

Ik zie de Denon DN500AV : http://www.bax-shop.nl/studio-monito...t-details.html
    Is deze hier geschikt voor? Iets boven het budget maar als er niet anders is...

Lukt het überhaupt om een redelijk geluid te hebben in openlucht met deze speakers, Macbook, etc?

Alvast bedankt.

Een goedkopere oplossing zou een kastje zoals hieronder zijn, met wat DI doosjes. Je center kan je natuurlijk gewoon doorlussen.

zoek voor het kastje wat ik bedoel even bij DARNOC (lees het achterstevoren, anders wordt het veranderd naar "Bax") op "SpeaKa audio-decoder digitaal naar analoog 5.1 installaties"

Comment

Originally posted by cinema01 View Post
      Lukt het überhaupt om een redelijk geluid te hebben in openlucht met deze speakers, Macbook, etc?
      Ik denk dat je grootste vijand de afstand gaat worden.
      Als voorbeeld. Ik zit helemaal vooraan.
      Dus de links voor, rechts voor en center zitten lekker dicht bij mij. Maar de midden word al wat minder optimaal. Het achter geluid zal al helemaal van ver moeten komen om mij 25 meter verder te moeten bereiken. Dit geld natuurlijk ook precies andersom als ik helemaal achteraan ga zitten.

Helaas is er nog meer. Neem de afstand en de tijd dat geluid hierover doet om bij je te komen. Met 25 meter ( achterin ) zal het front geluid dus al behoorlijk later bij me zijn dan dat het geluid van achter dat is. Je zal daarom dus moeten gaan vertragen van sommige speakers. Alleen is dit niet echt handig want dan klopt het voor een ander weer niet. Ook is licht ( je beeld ) wel heel veel sneller. Als resultaat. Op sommige plaatsen is het geluid telaat en loopt het dus niet gelijk met je film.

Mij mening is dan dus ook dat het niet een succes zal gaan worden. Ik zou eerder kiezen om in dit soort situatie's gewoon te zorgen voor een erg goede 2.1 installatie / setup. Een bioscoop is een veel complexere setup dan je zal verwachten om het geluid goed te krijgen.

Comment

Bedankt voor de reacties!!

Ik ga het even overleggen wat we ermee doen.

Ik heb overigens de afmetingen verkeerd ingeschat bij het herzien van de foto's.
        Het is ongeveer 10 meter diepte bij ruim 15 meter breedte. Het publiek zit op een schuin heuveltje.

Comment

Working...
        X