Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid verbeteren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid verbeteren

Hoi,

Ik heb een drive in, draai met denon mc6000 met hierachter 2x Crown xti4002, 1 voor de tops en 1 voor de subs. Top is 2x jbl srx 715, sub is 2x jbl vrx 918.
    Hoe kan ik dit nog verbeteren kwa geluidskwaliteit?
    Wie heeft er goede tips? Dbx erbij bijvoorbeeld??

Zelf ben ik niet zo weg van de ti serie.
    Wil je verbetering? kijk naar betere versterkers.
    De xti is prima voor het geld, maar bv. itech is toch een flinke verbetering, vooral op een sex/vrx setje.

Comment

Wat voor bronbestanden gebruik je? Welke software, wat voor computer? Misschien zijn daar nog verbeteringen in te brengen?

Comment

Met sommige batches van de MC6000 waren wat problemen met de geluidskwaliteit. Denon heeft dit opgelost met een firmware update, dus wellicht is dit ook interessant voor je. Firmware vind je hier:

Comment

Ok thanks voor alle input, op zich is t geluid nu niet slecht maar t gaat meer om een kleine upgrade, en ronald van wanneer is deze firmware update? Volgens mij heb ik deze er al op staan.

Ik draai met virtual dj 8professional, vooral veel video's mp4 (van extendamix) en itunes bestanden voor mijn muziek. Computer is asus g750 I7

Comment

Firmware update is al weer twee jaar oud en is met name van belang voor de vroegere modellen.

Comment

@stefke96 wat is nu het verschil tussen I-tech versterkers van crown tov de Xti 4002 die ik heb. Zijn die grote prijsverschillen dat waard??

Comment

Het prijsverschil is het alleen waard, als je zelf zoveel waarde hecht aan de geluidskwaliteit.
                Itech klinkt toch overal wat strakker.

Comment

goedendag,

Wat al een hele verbetering kan zijn is om er een usb interface op je laptop aan te sluiten en vandaar naar het mengpaneel, het geluid is veel helderder en je kunt veel beter de hoog-mid en bas regelen

Comment

Originally posted by coolkokkie View Post
                    goedendag,

Wat al een hele verbetering kan zijn is om er een usb interface op je laptop aan te sluiten en vandaar naar het mengpaneel, het geluid is veel helderder en je kunt veel beter de hoog-mid en bas regelen
                    Waarom? De MC-6000 heeft al een goede meerkanaals audio interface aan boord.

Comment

Working...
                    X