Ik heb een ew100-1945 g3 draadloze microfoonset van sennheiser, aansloten op een denon mc 6000 mixer. Ik wil mijn microfoongeluid mooier krijgen, wat zijn de mogelijkheden? Wat kan ik hieraan doen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Microfoonvraag
Collapse
X
-
De makkelijkste oplossing is om een goede PA mixer te gebruiken voor je microfoon. Je laat dan het geluid van de controller op deze mixer binnenkomen en de microfoon sluit je direct aan op de mixer.
Wil je een significante verbetering, kies dan voor een mixer van goede kwaliteit, deze bijvoorbeeld:
Soundcraft EFX-8 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage
Hier zit ook nog eens een lexicon effectenmodule ingebouwd om bijvoorbeeld een galm aan de mic toe te voegen.
Overigens moet je niet vergeten (cliché) dat je hele keten zo goed is als de zwakste schakel. Is je geluid van de PA niet goed, dan zal bovenstaand weinig toevoegen.
-
De MC6000 heeft in principe al voldoende mogelijkheden voor het aansluiten van een microfoon. Wanneer je niet tevreden bent over de algehele kwaliteit van bijvoorbeeld de pre amps dan moet je dan moet je het geluid buiten de mc 6000 routen en de meest logische oplossing is door gebruik te maken van een externe mixer.
Mij schiet zo geen 19 inch apparaat te binnen met een hoogte van 1 of 2 HE dat dit voor je regelt. Als je buiten het 19 inch verhaal gaat kijken naar een externe mixer die klein van formaat is, dan kom je uit bij een exemplaar uit de Xenyx serie van Behringer, maar ik vraag me af of je hiermee kwaliteit gaat toevoegen ten opzichte van de MC 6000. Je komt dan uit op zoiets:
Comment
-
Ik gebruik regelmatig dezelfde microfoon, en hier komt gewoon een line signaal uit. Je gebruikt dus een preamp die sennheisser in de ontvanger heeft zitten. Het is van zichzelf een super klinkende microfoon, dus aan de preamp ligt het niet. Als je de microfoon 'slecht' vind klinken, en het ligt niet aan je speakers, is je controller de schuldige. Een extern mixertje kan dan de oplossing bieden. Dan sluit je je microfoon en je controller aan op de mixer, en vanuit de mixer ga je dan naar je speakers.
En Ronald, weet je echt geen 19" apparaat wat een line signaal kan mixen met een microfoonsignaal van 1 of 2 HE die een betere preamp heeft dan zijn controller? :shock:
Ik zou zeggen kies maar uit.Last edited by larsholm; Monday-23-03-2015, 02:07.
Comment
-
http://www.bax-shop.nl/gate-/-limite...t-details.html
wat denken jullie hiervan, voegt dit een verbetering toe aan mijn micofoongeluid van mijn draadloze sennheiser ew100 1945 ?
Comment
-
Ik wil het graag wat voller/ warmer hebben, wat beter kunnen regelen, meer dan de standaard mogelijkheden, dat is mijn vraag Ronnie, gebruik m voor mijn drive in show, maar ik heb soms wel eens gasten die willen zingen, met andere woorden, meer mogelijkheden voor presenteren en zingen.
Comment
-
Als je echt wat met je geluid wil gaan doen hik ik eigenlijk tegen 2 dingen aan.
1 is de microfoon. Een 945 is echt niet verkeerd er zijn er nog genoeg die veel slechter zijn. Alleen hebben wij er bewust voor gekozen om voor de 165 te gaan omdat deze toch nog wel een flink stukkie lekkerder klonk.
2 je controller. Leuk zoon controller. Maar de voorversterker voor een microfoon vind ik ( niet alleen de s4 ) eigenlijk gewoon tegenvallen. Het doet wat het moet doen en dat was het dan ook. Als je dit vergelijkt met een pa mixer ( zelf de zed 420 ) of bijvoorbeeld een dateq ( zelf de lpm 7.3 ) dan merk je gewoon al meteen dat deze een microfoon al een stuk beter en netter laten klinken.
Wil je daarna nog meer rendement uit gaan halen kan je het geluid zelf nog wat tune met inderdaad een compressor, gate. Wil je er ook mensen over laten zingen dan is vaak een fx module gewenst ( lexicon of dergelijke )
Comment
Comment