Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draadloze inbouw-plafond speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draadloze inbouw-plafond speaker

Beste lezers,

Wij hebben nog een gat in het keukenplafond, dus nu leek het ons leuk om daar een (cirkelvormige) platfond-speaker te installeren. 220V van het lichtnet is aanwezig, dus liever geen oplaadbare / accu oplossing.

We willen muziek vanaf de Windows-Laptop (heb overigens geen Spotify, wel WinAmp), en radiozenders kunnen afspelen. Tot nu toe wordt de radio op de Smart TV afgespeeld, het zou mooi zijn als deze het geluid kan doorsturen naar de box.

Het hoeft verder geen superkwaliteit te zijn, als er maar wat geluid uit komt.

Maar nu het probleem, wat te kiezen? Een bluetooth speaker ligt voor de hand, maar ik zie nergens inbouw modellen, plus gaan deze vaak op batterij of accu. Standaard inbouw speakers genoeg, maar hoe stream je daar geluid vanaf de laptop/TV naartoe? Bestaat er zoiets als een WiFi of Bluetooth "doorgeef-kanaal" wat je aan elke willekeurige box kunt hangen?

Groet,
    Rick

Actieve inbouwspeakers die ook nog eens voorzien zijn van een externe voeding en Bluetooth heb ik nog niet eerder gezien. Een veel meer voor de hand liggende oplossing is dat je je speakers, voorzien van een bedraadde verbinding met een versterker, inbouwt. Je zorgt dan dat de versterker de muziek gevoed krijgt via een draadloos apparaat. Het eerste wat mij te binnen schiet is een Airport Express van Apple. Dit is een draadloze wifi router voorzien van Airplay. Via Airplay kan je bijvoorbeeld direct vanuit iTunes muziek naar naar de Airport streamen. Een versterker sluit je dan aan op de audio uitgang van de Airport.

Overigens komt na installatie van dit apparaat de Airport in je systeem te staan als extra geluidsuitvoerapparaat. Via deze weg kan je iedere player (dus ook Winamp) gebruiken om draadloos muziek te streamen naar het apparaat. De Airport vind je hier:

Apple MC414Z/A koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Comment

Bedankt voor de reactie.

Vergeef mijn gebrek aan kennis; maar resumé: ik heb dan een speaker + versterker + draadloos basisstation nodig.

Zijn een dergelijke versterker en speaker compact formaat beschikbaar? Het liefst willen we -op de speaker na- alles wegstoppen boven het plafond. Maar deze ruimte is uiteraard beperkt, en je kunt vervolgens ook niet meer 1,2,3 aan de versterker of basisstation. Of bestaan er misschien speaker & versterker in-1 combinaties? Het hoeft overigens niet heel Decibels te kunnen produceren.

Wat betreft de Airplay, kun een Smart TV (heb hier een Samsung) ook geluid naar dit Apple apparaat streamen? Indien niet, zijn er soortgelijke systemen die dat wel zouden kunnen?

Comment

Van Logitech heb je nu ook zo'n apparaatje. Die kun je dan verbinden met je versterker en dan vanaf je telefoon of laptop muziek streamen via Bluetooth naar dat ding van Logitech.
        Werkt naar horen erg simpel en snel.

Comment

Zoiets als een speaker & versterker in een heet een actieve speaker :P
          Net even zitten zoeken naar een actieve inbouw speaker, maar kon op bax-shop zelf niet echt iets vinden.

Comment

Working...
          X