Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK RP8 G3 geschikt voor huiskamerfeestjes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK RP8 G3 geschikt voor huiskamerfeestjes?

Om te kunnen mixen is mijn oog gevallen op de mooie KRK RP8 G3 monitor speakers http://www.bax-shop.nl/sinterklaas-c...nitor-per-stuk
    Wat ik me afvraag is of deze, eventueel in combinatie met een sub woofer, ook geschikt zijn voor intieme huiskamerfeestjes met zo'n 30 personen.

Kan iemand mij adviseren?

Ik zou het zeker niet doen, er zijn al heel wat monitoren kapot gegaan door dit.
    Je kan het proberen maar ze zijn hier echt niet voor gemaakt...:-|

Comment

Originally posted by Jurre14 View Post
      Ik zou het zeker niet doen, er zijn al heel wat monitoren kapot gegaan door dit.
      Je kan het proberen maar ze zijn hier echt niet voor gemaakt...:-|
      Bedankt voor je antwoord Jurre14.

Misschien dat ik het verkeerd heb, maar als je met kapot gaan bedoeld dat ze opgeblazen kunnen worden dan kan dit toch eigenlijk alleen bij passieve monitoren?
      Bij een actief systeem mag ik er toch vanuit gaan dat dit niet kan is omdat de ingebouwde versterker afgestemd is op de speakers?

Comment

De speakers waar je het over hebt zijn referentiemonitoren en wanneer je deze voor een feestje gaat inzetten dat kan het geluid nogal "kaal" overkomen. Bovendien is het vermogen dat deze speakers leveren wel erg gering voor een feestje met 30 man.

Een veel betere optie zou de kleinste club mate zijn van DAP. Deze set levert een prima geluidskwaliteit en in jouw situatie hou je nog wat headroom over.

De DAP Audio Club Mate I is een compacte luidsprekerset. Het gewicht is laag gehouden, zonder aan stevigheid in te boeten. De versterker biedt 590 Watt RMS aan de subwoofer en twee satellietspeakers. Makkelijk in het gebruik.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          De speakers waar je het over hebt zijn referentiemonitoren en wanneer je deze voor een feestje gaat inzetten dat kan het geluid nogal "kaal" overkomen. Bovendien is het vermogen dat deze speakers leveren wel erg gering voor een feestje met 30 man.

Een veel betere optie zou de kleinste club mate zijn van DAP. Deze set levert een prima geluidskwaliteit en in jouw situatie hou je nog wat headroom over.

http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
          Bedankt voor je advies Ronald.

Dan heb ik nog wel een paar vragen:
          Zijn de satellietspeakers ook los te verkrijgen? Ik heb namelijk al een 15" aktieve sub in huis. Is er anders een mooi alternatief zonder sub? De speakers zullen in ieder geval primair gebruikt worden om te mixen, en af en toe voor een huiskamerfeestje.

Comment

Let wel:
            ■versterker geïntegreerd in subwoofer
            Voor feestje zou ik hier gaan kijken:
            Actieve speaker kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Actieve fullrange speakers koop je online bij Bax Music

Tja en speakers voor mixen en voor feestjes is iets als met een 4x4 aan de formule 1 meedoen...
            Last edited by BT-Studio; Monday-20-04-2015, 12:12.

Comment

Originally posted by firepeet View Post
              Zijn de satellietspeakers ook los te verkrijgen? Ik heb namelijk al een 15" aktieve sub in huis. Is er anders een mooi alternatief zonder sub? De speakers zullen in ieder geval primair gebruikt worden om te mixen, en af en toe voor een huiskamerfeestje.
              Zoals BT-Studio al aangeeft liggen de disciplines waarvoor je de speakers wilt inzetten nogal uiteen en er is gewoon geen allround systeem waarmee je perfect kan mixen en ook nog eens kan blazen op een feestje.

Je zou technisch gezien wel een set studiomonitors kunnen combineren met de actieve sub, maar zelf zou ik mijn goede studiomonitors echt nooit inzetten voor een feestje. Ik weet precies hoe dat gaat:

Aan het begin van de avond wordt er afgesproken dat er 1 iemand verantwoordelijk is voor het geluid en naarmate de avond vordert en er steeds meer drank in de man zit gaan steeds meer mensen zich ermee bemoeien en heeft niemand meer in de gaten hoe hard het geluid gaat, met alle gevolgen van dien.

Comment

Working...
              X