Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hum/Ground Loop KRK 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hum/Ground Loop KRK 8

Ik heb reeds enige tijd mijn krk 8's en ze hebben altijd al wat gezoemd maar niet echt storend, tot ik me een nieuwe pc aanschafte.

Nu produceren ze echt een irritant gezoem/hum, als de pc uitstaat doen ze dit niet. Na wat zoeken op het internet denk ik dat het een groundloop probleem is.

Ik heb de boxen al in verschillende stopcontacten gestoken, heb ook al geprobeerd om de pc van stopcontact te veranderen niks helpt.

Kan er iemand mij helpen?

Zitten ze wel in een geaard stopcontact?
    Zo ja, probeer eens in een niet geaard (geen oplossing maar wel test voor groundloop).
    Zo niet, probeers eens in een wel geaard stopcontact.

Comment

Stopcontacten zijn allemaal geaard! ik beschik niet over ongeaarde stopcontacten...

Ik zat eraan te denken om een DI box te kopen, hoe zou ik deze moeten aansluiten op mijn setup? [KRK 8 - Focusrite 2i4 - pc]

Comment

Fijner zou het zijn om eerst zeker te weten OF het wel groundloop is.
        Overigs heb je geen DI-Box nodig om een z.g. groundlift te doen.
        Kun je niet de KRK op een wandcontactdoos (desnoods verlengsnoer zonder aarde) uitproberen?
        Met wat voor kabels heb je de KRK op de 2i4 aangesloten?

Comment

Heb ik al geprobeerd, hier in belgie zijn alle stopcontacten geaard btw :) XLR naar jack

Comment

Had je al geprobeerd zonder randaarde? En dan nog wel brom?
            Stereo Jack (TRS) hoop ik naar XLR?
            Dan zou je het draadje (nummer 1) op de XLR los kunnen halen als groundlift.

Comment

Zo ziet een belgisch stopcontact eruit, geen randaarde.

Het zij deze kabels: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html

Comment

Juist die pen is dus de aarde.
                Hmm, niet te voorkomen dat die gebruikt wordt denk ik?
                Tja, als ze beide brommen zou je op eerst 1 van de kabel kunnen proberen pen 1 op de XLR los te halen.

Comment

Wat zou dat helpen? En stel moest het niet opgelost zijn met de pen los te halen wat dan?

Comment

Een ground loop is dat er een signaal via aarde (ook over je signaal kabel aarde) rond kan gaan tussen apparaten (je KRK en 2i4 via de PC).
                    Door pen 1 los te halen onderbreek je deze loop. (Ground lift)
                    Als dit niet helpt is het geen ground loop maar een ander storing.

Comment

Als ik de usb van de focusrite verwijder houdt het gezoem ook op btw. Kan het aan men audio interface liggen?

Comment

USB verwijderen is ook loop onderbreken :).
                        Ja, kan aan interface liggen, maar ook aan voeding PC of (wel heel toevallig beide dan) de KRK's.

Comment

Heb je ook brom op de hoofdtelefoon van de 2i4?

Comment

nvm, het gezoem kwam terug ook nadat ik de usb had verwijdert jammer genoeg. Het gezoem verergert niet als ik de volume verhoog op de krk's dus het zal wel niet aan de monitors liggen.

Comment

Geen gebrom op de hoofdtelefoon.

Comment

Working...
                              X