Ik ben al een jaartje of 4 bezig nu met het maken van muziek en ik denk dat het nu echt tijd wordt om een eigen studio te bouwen. Ik zat hierbij te denken aan een setje studio monitors en een midi keyboard voor zover. Alleen heb ik totaal geen verstand van hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb al ergens gehoord en gezien dat mensen hun studiomuren vaak behandelen met foam zodat het de klanken absorbeert, helaas is dat hier niet mogelijk omdat er achter mij een raam zit met lemellen. zal dit ook al genoeg absorberen of zal ik dit verschil zeker horen?
Ik denk dat ik ga beginnen met 5 inch krk omdat ik vooral EDM maak en de krk's nog best wel veel lage tonen laten horen. Ik heb ook gehoort dat de de grote van de conus vooral invloed ook heeft op de bass en op de grote van de ruimte waarin je zit. nu vraag ik me af wat groot en klein is daarin.
elke tip is welkom ;)
alvast bedankt
Ik denk dat ik ga beginnen met 5 inch krk omdat ik vooral EDM maak en de krk's nog best wel veel lage tonen laten horen. Ik heb ook gehoort dat de de grote van de conus vooral invloed ook heeft op de bass en op de grote van de ruimte waarin je zit. nu vraag ik me af wat groot en klein is daarin.
elke tip is welkom ;)
alvast bedankt
Comment