Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers voor buiten op carnavalswagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers voor buiten op carnavalswagen

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar goedde speakers voor op een carnavalswagen dus voor buiten.
    De boxen moeten voorop de wagen komen voor de loopgroep dus ze moeten een redelijke lengte overbruggen.
    Het is voor een vereneging dus het geld is niet eindeloos. Ik zou zowiezo niet boven de 1000 euro willen gaan.
    Het mogen 2 boxen zijn maar ook 4 bijvoorbeeld dat ik dan via die versterker dan op 4 ohm ga draaien.

Ik hoor van verschillende dj`s continu veel verschillende meningen dus ik vind het nogal lastig.

Ik heb de volgende versterker staan die ik daar voor wil gebruiken:

Het gaat dus om de behringer EP2500.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met een juiste keuze aan speakers, het mogen ook meerder opties zijn met elk de voor en nadelen.

Mvg,
    Last edited by jeffreypsv11; Thursday-23-04-2015, 14:00.

Iemand ??

Comment

Ik zelf heb voor op een wagen optocht ooit een hele batterij linear phase speakers van marktplaats gehaald.

dit type: http://link.marktplaats.nl/m922941480
      Het is geen super spul, maar kan best hard voor dat geld (meestal tussen de 30 - 40 euro per set)

Waar je wel even om moet denken is het volgende:
      Op de wagen gebruikten we het eerste jaar een agregaat. Deze leverde 240v voor de geluidsinstallatie.
      het jaar erop hebben we deze ingeruild voor een omvormer van 12 (tractor accu) naar 240v voor 1200W. het gevolg was een 400W versterker die om de haverklap uit viel en aan het einde van de optocht volledig vernaggeld was (alleen maar ruis en een opgeblazen geluid.)

De reden hier achter is de frequentie golven (sinus). 240v heeft een frequentie van 50HZ dit wil in jip en janneke zeggen dat de + en - 50 X per seconde van kant wisselen. Dit gaat vloeiend bij de stroom die je uit het stopcontact haalt.

De omvormer moet deze sinus zelf maken, en doet dit door 50X per seconde van kant te wisselen, maar kan dit niet goed omzetten naar een vloeiende lijn. Voor een boormachine of een koelkast maakt dat niet uit, maar audioaparatuur kan hier niet goed tegen.
      Er zijn ook wel omvormers die dit wel kunnen, maar dan ga je hard door je budget heen...

Denk er trouwens ook even aan dat je op een wagen niets aan stereo geluid hebt omdat mensen aan de kant dit toch niet horen. Dit betekend dat je de versterker kan bridgen in mono, en dus twee maal zoveel vermogen kan geven. Vervolgens bij grotere aantallen speakers een combinatie maken van parallel en serie, en je kunt best veel kwijt op deze versterker!

Comment

Tip: kijk op marktplaats naar bijvoorbeeld de dap x-serie.
        Zijn betaalbare kastjes, die ook nog goed klinken, tenminste ook iets waar mensen niet pijn van aan de oren krijgen mits goed afgesteld.

Zelf dit jaar X-serie op een wagen moeten zetten.
        6 DAP X15hl
        2 Xt15mk2
        2 x12
        met bijbehorende versterking was dit natuurlijk flinke overkill, maar klonk wel netjes.

Comment

Working...
        X