Announcement

Collapse
No announcement yet.

sub met high pass filter (knop) + 2 monitoren met high pass filter (knop)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sub met high pass filter (knop) + 2 monitoren met high pass filter (knop)

Ik heb ADAM sub7 subwoofer met daarbij 2 ADAM F5 monitoren.
    Alle drie zijn het actieve systemen. Geluidsignaal komt van mijn PC --> Focusrite audio interface --> sub 7 --> monitoren

Alle drie hebben ze een 80 Hz HPF knop.
    Wat en hoe selecteer ik deze?
    1. Alle drie ingeschakeld
    2. Alleen die van de sub ingeschakeld
    3. Alleen die van de monitoren ingeschakeld?

wat is wijsheid?

Als de monitoren op de sub zijn aangesloten is alleen op de sub inschakelen voldoende.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Als de monitoren op de sub zijn aangesloten is alleen op de sub inschakelen voldoende.
      Ja, monitoren zijn op sub aangesloten.
      Dus: Ik schakel high pass filter in op de sub en zet ze op de monitoren uit ( dus op 'flat')?

Overigens, waarom niet niet de sub op 'flat' en de monitoren de HPF inschakelen?

Comment

De sub zal de lage frequenties er uit filteren en doorsturen naar de monitoren, ze krijgen dus domweg geen ander frequenties dan boven de 80HZ voor hun kiezen.
        Zet je de sub op flat dan zal deze ook frequenties boven de 80Hz proberen weer te geven, dit terwijl de monitors (als je op deze de hpf aan heb staan) alles boven de 80Hz al zullen verwerken.
        Kortom je krijgt dan een gedeelte boven de 80Hz (tot bovengrens van sub) dubbel verwerkt.
        Door de HPF op de sub aan te zetten zal de sub alleen tot 80Hz verwerken en alles daarboven naar de monitors sturen, en dat wil je.
        HPF op monitors dan ook aanzetten voegt niks toe aangezien deze frequenties door de sub er al uit zijn gefilterd (beter op 1 plek filteren zonder risico op overlap of extra dip).
        Last edited by BT-Studio; Monday-27-04-2015, 16:18.

Comment

Working...
        X