Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passende speakers bij QSC 370 versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Passende speakers bij QSC 370 versterker

Goedendag,

Wij zijn een praiseband die optreden in kerken met piano, fluit , drum gitaar en 2 zangers.
    We maken op dit moment gebruik van leenapparatuur maar willen graag weer gebruik gaan maken van spullen die in het verleden zijn aangeschaft.
    Dat is o.a een Spirit Folio 12/2 mengpaneel aangesloten op een QSC USA370 versterker en een paar goedkope Yamaha speakers.
    Nou heb ik al een keer in de schuur een paar Zeck speakers erop aangesloten en dat was een wereld van verschil qua klank.

Ik wil dus eigenlijk een paar nieuwe speakers aanschaffen en denk daarbij aan de HKAudio Pro 12 of 15 de Elektrovoice SX300 of de RCF Art 312/315.
    (wil nog een keer gaan luisteren welke de meest warme klank heeft en een goede spreiding in de ruimte)

Mijn grote vraag is of deze passen bij de QSC versterker, komt er dan voldoende power uit om de zang en de begeleiding te versterken.

QSC geeft in de specs aan dat hij 2 * 185w aan 4 Ohm of 2 * 125W aan 8Ohm levert.

Als dit nl. niet past kan ik misschien beter voor een paar duurdere actieve speakers gaan.

Ik zou hier zeker wel meer versterkervermogen op loslaten, ook in verband met headroom. Op het forum is hier ook al veel over geschreven, misschien interessant om eens door te lezen.

Hiernaast is het ook belangrijk om een budget op te geven, wellicht kunnen de forumleden inhaken met passende voorstellen.

Comment

Voor speakers zou ik maximaal 500,- per stuk willen uitgeven, maar ja als er ook nog een versterker bij moet moet die ook ergens van betaald worden.
      Dus als bijv. de HK Audio gelijkwaardig is aan de RCF of EV dan houd ik nog wat over voor evt. versterker.

Wat voor verschil maakt het of je speakers neemt met een paar dB meer gevoeligheid. (kun je dan bijv. een nieuwe versterker uitsparen)

PS.
      De drum wordt natuurlijk niet versterkt.
      Ik zal ook nog even verder rondkijken op het forum.

Comment

Neem sowieso een versterker die ca. 1,5x het RMS vermogen kan leveren dan de speakers op papier qua RMS kunnen hebben. Zo hou je wat headroom over in de versterker.

Verder is het in dit segment eerder een kwestie van luisteren dan een kwestie van geluidsdruk. Onderling scheelt dit in dit segment vaak een paar dB's, wat op zich te verwaarlozen is. Geluidskwaliteit en een mooie frequentieverdeling is iets belangrijker. :) En dat kun je doen door te gaan luisteren.

Comment

Working...
        X