Announcement

Collapse
No announcement yet.

router voor draadloos mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• router voor draadloos mixen

Hallo allemaal!

Ik mix de laatste tijd vaker draadloos op mijn iPad als ik werk met de Soundcraft Si Expression 3, via de ViSi Remote app. Hiervoor gebruik ik tot nu toe een oude Ziggo router, wat eigenlijk prima werkt. Toch valt soms de verbinding weg doordat ik net iets te ver van de router af sta. Daarom ben ik nu op zoek naar een router welke een degelijk bereik heeft en snel werkt. Voor de rest heb ik eigenlijk geen eisen eraan, behalve natuurlijk de beste prijs. Hij moet zowel binnen (poppodium) als buiten (evenement) kunnen werken. Kan iemand me een router aanraden hiervoor?

Alvast bedankt!

Groetjes, Tom

Kijk voor een router die werkt in de N-band en die je kan vastzetten op de 5.8 GHz band. In deze band kom je relatief weinig (of in ieder geval minder) apparatuur tegen die voor storing kan zorgen. Mijn voorkeur zou Wifi in een professionele setting nooit hebben omdat je altijd afhankelijk bent van een vrij kanaal binnen en frequentieband die door iedereen gebruikt kan worden.

De G-band (2.4 GHz) lijkt me sowieso geen alternatief, want zo'n beetje alle openbare wifi netwerken, bluetooth, magnetrons, et cetera opereren in deze band.

Comment

Ik zou eens zoeken op unifi.

Erg goede en betrouwbare routers.
      Zo hebben we er zelf een 5ghz outdoor wifi router van.

Bereik is al meer dan netjes. Voordeel van de 5 ghz band is dan weer dat het er wat rustiger is. Nadeel is dat de golflengte 2x zo hoog is dus het bereik is wel weer net wat minder ver.

Om de remote app te gebruiken van soundcraft zie ik niet zoon probleem in. In het ergste geval valt de verbinding weg en dan werkt het gewoon door op de laatst bekende stand. Het is niet zo dat je afhankelijk bent van de wifi verbinding dan word het inderdaad wel een ander verhaal.

We gebruiken onze straal paal voornamelijk voor het draadloos bedienen van cuelux pro en met deze router hebben we hier eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Bereik was ondanks dat het een 5ghz versie was bijzonder goed en ver. ook de snelheid ( als je draadloos even vannuit de zaal wil programmeren was verbazingwekend snel. Een matrix werd zelfs probleemloos doorgezet zonder haperingen.

Enne ookal zit je op het zelfde kanaal. Dan moet je een paar van die hobby routers toch niet echt als probleem hoeven te zien.

Comment

Working...
      X