Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noise probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noise probleem

Hallo iedereen,

Ik zit al een hele tijd met een probleem waar ik gek van word.
    Wanneer ik mijn computer met een mixer aansluit via de hoofdtelefoon-input krijg een een rare "noise" te horen. Ik hoor precies wat de computer allemaal aan het doen is: OPGENOMEN VOORBEELD klik hier

Wanneer ik mijn hoofdtelefoon rechtstreeks in de hoofdtelefoon-input steek (zonder mixer) heb ik geen enkel probleem, hoor ik niets van noise etc. (De noise blijft zich wel horen/tonen bij het opnemen)

Wanneer ik mijn geluidkaarten uitzet blijft deze noise aanhouden. (Deze kan ik bekijken als ik het opneem via audacity). Ik heb ook al externe geluidskaarten geprobeerd maar dit lost ook niets op.

Misschien handige info: Ik heb net ook een nieuw keyboard gekocht met verlichting waarbij er alsook meer noise bijkomt wanneer ik de verlichting opzet.

Heeft iemand enige idee wat het probleem is?

Met welke ingang neem je op?

Comment

Hallo BT-Studio,

Met de gewone microfoon ingang.
      Maar het is niet enkel met opnemen maar ook met gewoon simpel weg de hoofdtelefoon op dit output van de mixer te steken. (Met of zonder muziek)

Comment

Mixer aangesloten aan de computer?
        Kan zijn dat mengpaneel interferentie opvangt.
        Last edited by BT-Studio; Friday-01-05-2015, 15:09.

Comment

Het rare is wanneer er ook niets aan de pc hangt deze de geluiden van zichzelf blijft opnemen.

Comment

Wat als je alle ingangen op mute zet?

Comment

Dan heb ik alsook de geluiden.

Comment

Symmetrische ingang op mengpaneel??
                Dan is de gebruikte kabel van computer naar mengpaneel niet geschikt.

Comment

Wat bedoel je juist met symmetrische ingang? Ik gebruik de line in's.
                  Hier de link naar het mengpaneel:
                  http://www.ld-systems.com/en/series/...lh1p6njjeodq53

Comment

Volgens mij is dit gewoon digitale ruis die zich via de aarding van jouw stopcontact verspreidt. Je kunt eens proberen de pc op een ongeaard stopcontact aan te sluiten, misschien dat het probleem dan is opgelost.

Comment

De mono kanalen op deze mixer hebben gebalanceerde ingangen zowel op microfoon als lijn ingang.
                      Deze zijn als ingang met bv een computer alleen te gebruiken met een juiste kabel, en wel 1 met 2 mono jack pluggen aan de kant die in de mixer gaan.
                      De stereo ingangen op deze mixer zijn niet gebalanceerd.
                      Ook de uitgangen van de mixer zijn gebalanceerd en kun je dus niet zo maar op de computer aansluiten.

Comment

Working...
                      X