Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lifestyle 5 Bose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lifestyle 5 Bose

Hallo,
    Ik heb een lifestyle 5 van bose, waar het muziekcenter van kapot is.
    Nu is mijn vraag. Kan ik een versterker of receiver gebruiken met de luisprekers.
    Of werken die woofer en kubes alleen met een bose muziekcenter ?

Vriendelijke groeten
    Bono

Ik denk dat je je vraag een beetje op de verkeerde plaatst stelt, want dat Bose setje is hifi apparatuur en heeft eigenlijk niets met PA te maken.

Als ik die Lifestyle 5 bekijk dan is het volgens mij gewoon een 5.1 setje dat beschikt over Dolby Surround. Het muziekcenter heeft dus aparte uitgangen voor de speakers en een surround encoder. Wil je gebruik blijven maken van 5.1 surround, dan zal je een receiver moeten hebben die hierover beschikt. Wij hebben er 1 van Denon in het gamma, maar die is passief.

Aangezien deze Bose set ruim 20 jaar oud is, zou je kunnen overwegen je complete set te vervangen. Wil je dit of alleen een losse receiver, dan moet je toch een hifi winkel benaderen.

Comment

Bose

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
      Ik denk dat je je vraag een beetje op de verkeerde plaatst stelt, want dat Bose setje is hifi apparatuur en heeft eigenlijk niets met PA te maken.

Als ik die Lifestyle 5 bekijk dan is het volgens mij gewoon een 5.1 setje dat beschikt over Dolby Surround. Het muziekcenter heeft dus aparte uitgangen voor de speakers en een surround encoder. Wil je gebruik blijven maken van 5.1 surround, dan zal je een receiver moeten hebben die hierover beschikt. Wij hebben er 1 van Denon in het gamma, maar die is passief.

Aangezien deze Bose set ruim 20 jaar oud is, zou je kunnen overwegen je complete set te vervangen. Wil je dit of alleen een losse receiver, dan moet je toch een hifi winkel benaderen.
      Bedankt voor het snelle antwoord.
      Ik weet niets van PA of hifi of zo. Bij mij is het allemaal geluid.
      Ik wou de speakers voor mijn keyboard gebruiken, maar ik begrijp dat het niet zo simpel is.
      De set is inderdaad 20 jaar oud, en inmiddels vervangen door de nieuwe versie.
      In ieder geval bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groeten
      Bono

Comment

Als je de set voor op uw keyboard wil gebruiken.
        Dan heeft uw keyboard een sterio uitgang en jij hebt losse luidsprekers.
        Worden uw kleine luidsprekers aan gesloten via uw woofer of heeft de woofer apart aan de origenele speler gekoppeld?
        Als ze via de woofer gaan kan je misschien tussen uw keyboard en uw boxen een simpele sterio versterker gebruiken.

Comment

Bose

Originally posted by mavrickmp View Post
          Als je de set voor op uw keyboard wil gebruiken.
          Dan heeft uw keyboard een sterio uitgang en jij hebt losse luidsprekers.
          Worden uw kleine luidsprekers aan gesloten via uw woofer of heeft de woofer apart aan de origenele speler gekoppeld?
          Als ze via de woofer gaan kan je misschien tussen uw keyboard en uw boxen een simpele sterio versterker gebruiken.
          De kleine speakers zitten aan de woofer. Alleen heeft de woofer 3 tulpstekkers die naar het muziekcenter gaan. Een ervan staat gemerkt met "systeem", en de andere twee zijn gewoon rood en wit.
          Ik ga inderdaad proberen met een simpel versterkertje. Bedankt voor de tip.

Groetjes Bono

Comment

Originally posted by Bono View Post
            De kleine speakers zitten aan de woofer. Alleen heeft de woofer 3 tulpstekkers die naar het muziekcenter gaan. Een ervan staat gemerkt met "systeem", en de andere twee zijn gewoon rood en wit.
            Ik ga inderdaad proberen met een simpel versterkertje. Bedankt voor de tip.

Groetjes Bono
            wel dan heeft die luidspreker een ingebouwde versterker en kan je misschien die rechtstreeks in uw keyboard te steken.
            maar het zou kunnen dat het niet gaat werken omdat die systeem de volume en toon regeling zal regelen en dat die niet werkt zonder

Comment

Working...
            X