Ben niet zo'n grote geluidskenner, maar heb volgend probleem. We draaien sinds kort met een Behringer X32 digitaal mengpaneel, S16 digital snake, en 2 actieve speakers (heb de specs even niet bij de hand). Met het vorige analoge mengpaneel (Soundcraft LX7ii) gaven de speakers nooit problemen. Nu hebben we sinds kort een luide korte en onregelmatige tik over de speakers. Er is een laptop aangesloten via mini-jack->stereo tulp op de stereo Aux-in (aansluiting 5 en 6). Ook zit deze laptop via hdmi->converter->30 mtr cat5->converter op een beamer aangesloten. Verder nog 2 Sennheiser ontvangers op Aux in 1 en Aux in 2 voor een draadloze microfoon en een dasspeldmicrofoon. De tik lijkt op de tik die je soms op een laptop uit de speakers krijgt, maar ook zonder de laptop aangesloten treedt de tik op. Alsof er ergens in het gebouw iets aanslaat. Misschien wel een CV-ketel of zo.
Kan dit met aarding van iets in ons geluidsset te maken hebben? Moet ik een stekker omdraaien? Heb geen idee waar ik het moet zoeken.
*edit* Toevoeging: De speakers zitten op dezelfde powergroep als het mengpaneel.
Kan dit met aarding van iets in ons geluidsset te maken hebben? Moet ik een stekker omdraaien? Heb geen idee waar ik het moet zoeken.
*edit* Toevoeging: De speakers zitten op dezelfde powergroep als het mengpaneel.
Comment