Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schertler Jam 100 of Electro Voice ZLX-12P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schertler Jam 100 of Electro Voice ZLX-12P

Mijn vriendin zit sinds kort in 4-koppig bandje. Ze verzorgen optredens tot ongeveer 100-125 man (trouwerijen e.d.). Ze wil voornamelijk een speaker hebben waarmee ze tijdens het oefenen zichzelf goed kan horen (zangeres), deze speaker willen ze ook gaan gebruiken tijdens (kleine) optredens. Nu heb ik gezocht op Bax-Shop en kwam ik de Electro Voice ZLX-12P tegen, dit lijkt mij een leuke speaker voor dat geld. Zelf heeft ze de voorkeur voor een Schertler Jam 100 (voornamelijk omdat het een handzaam formaat speaker is, en volgens mij is het geluid ook erg goed).

Nu ben ik geen kenner, maar als ik ze zo vergelijk zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een EV (ook vanwege uitbreidbaarheid, vermogen, grotere optreden -> misschien nog een extra speaker er bij...)

Kan iemand er wat zinnigs over zeggen? :)

wat ik uit eigen ervaring met de ev zlx 12p kan zeggen is dat die inderdaad zeer goed geluid produceren en ook zonder probleem alle muziek soorten weergeeft.

maar als je ze tijdens oefeningen als monitor wil gebruiken moet ik wel bij zeggen dat het handvat aan de zijkant op de grond licht wat ik een klein min puntje vin.

wat dan weer een plus punt is dat de zlx een displayke heeft waar je kan in stellen hoe je ze gebruikt met of zonder sub of je ze op een statief of als monitor gebruikt.
    en dan passen de luidsprekers de equalizer een beetje aan om het optimaal geluid te verkrijgen.
    en je kan ook bass en treble een beetje bij regelen

maar voor een optrede van 100 a a125man moet je er wel minstens 1 sub bij zetten. en dan hangt het af hoe de akoestiek en de indeling van de zaal is of je met 2 topjes zal toekomen.

maar ik heb met 2 topjes en 1 sub al feestjes gedaan van +/- 100 man ( moet wel zeggen dat het op een volume was dat de mensen elkaar nog konden verstaan en dat was geen probleem.)

maar ga zeker luisteren bij bax en laat uw eigen oren beslissen of je een luidspreker goed vind of niet.

ik hoop dat je er iets mee bent

groetjes marco

Comment

Working...
    X