Announcement

Collapse
No announcement yet.

Creëren van een tweede geluidskanaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creëren van een tweede geluidskanaal

Gisteren heb ik de Behringer UCA202 geluidskaart ontvangen en heb die vervolgens aangesloten op mijn Behringer DX2000. De reden waarom ik de geluidskaart kocht was eigenlijk dat ik een tweede geluidskanaal creëerde. Zonder die geluidskaart had ik namelijk maar één fader waar ik geluid uit kon laten komen, met die geluidskaart erbij wou ik dat dus uitbreiden naar twee. Dit lijkt alleen niet te werken, het enigste wat ik kan is dat ik het geluid naar een andere fader kan verplaatsen, maar dat is niet dat ik zoek.

Iemand enig idee wat ik mis doe?

Alvast bedankt!

Originally posted by Bassieboy35 View Post
    ,, maar dat is niet dat ik zoek.
    Iemand enig idee wat ik mis doe?
    Om te beginnen, met duidelijk maken wat je precies wil.
    Originally posted by Bassieboy35 View Post
    De reden waarom ... dat ik een tweede geluidskanaal creëerde.
    Tweede kanaal waarvoor waar naartoe?

Comment

Een tweede kanaal om zeg maar een extra uitgang te hebben voor muziek, zodat die niet over één fader lopen. Dat is nogal irritant namelijk. Een beetje te vergelijken met PCR A en PCR B in een radiostudio.

Comment

Als je voor de ingebouwde geluidskaart (1 in, 1 uit stereo) iets anders wil aanschaffen omdat je te weinig kanalen hebt en dan vervolgens een kaartje koopt met exact dezelfde eigenschappen (1 in, 1 uit stereo), dan schiet dat natuurlijk niet echt op. Er zijn twee dingen die je kan doen:

1) Kiezen voor een geluidskaart met meerdere in- en uitgangen zodat je twee (of meer) kanalen op je mixer kan verbinden met de interface.
        2) Gebruik maken van ASIO4ALL: deze driver installeren en in je WMD device list zowel de interne geluidskaart van de mixer als de UCA aanvinken. In je software selecteer je dan ASIO4ALL als geluidskaart en dan kan je (afhankelijk van het software pakket) verschillende in- en outputs specificeren.

Comment

Working...
        X