Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jullie mening over Devine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jullie mening over Devine

Hoi allemaal,

Zou ik jullie mening kunnen krijgen over de Devine Artis 15A 400 watt actieve speakers? Ik heb deze op het oog, maar ik wil even weten hoe jullie het geluid en de bass van de speakers vinden, sinds de reviews elkaar tegen spreken op de productpagina. Laat eventueel een alternatief achter, indien mogelijk.

Bedankt!

De reviews spreken elkaar tegen omdat dit meningen zijn. Wanneer je hier gaat vragen om onze mening dan krijg je hetzelfde resultaat als uit de reviews; uiteenlopende reacties. Het beste kun je dit zelf beoordelen door langs te komen en te luisteren of natuurlijk een speaker te bestellen en thuis te testen. Bevalt ie niet, dan stuur je de speaker terug!

Comment

Dit zie je vaak bij producten van b-merken. Enthousiaste reacties van 5 sterren en 'dit is echt geweldig' zijn vaak van mensen die net beginnen. Devine is namelijk gewoon een instap merk voor (vaak) jonge beginners die nog geen vergelijkingsmateriaal hebben met de 'a-merken' zoals Db, HK, EV, Nexo, etc. De hele negatieve reacties komen dan vaak van de mensen die dat dus wel hebben, wat ik vaak ook een beetje raar vind omdat het gewoon logisch is dat een speaker van 120 euro veel slechter klinkt dan een van 450 euro. Helaas wordt er weinig beoordeeld op prijs/kwaliteit.

Merken als Devine en Behringer zijn 'goede' merken om mee te beginnen, al zijn er genoeg mensen die vinden dat je gelijk aan de a-merken moet. Uiteraard zijn die ook wat duurder, en als je de financiele middelen daar nog niet voor hebt of je weet niet zeker of je het wat vind, dan zijn dit gewoon de merken waar je de eerste paar jaar prima mee overweg kan.

Als ik jou was zou ik eens wat speakers gaan beluisteren bij Bax en formuleer je eigen mening, reviews hebben namelijk maar een beperkte waarde als het gaat om speakers. Wat goed geluid voor jou is bepaal je namelijk zelf. Ga luisteren, maar luister ook gelijk even naar de speakers van een stapje hoger en oriënteer je op soortgelijke speakers van een ander merk. Zo kun je uiteindelijk je eigen keuze maken.

Comment

Het blijft mening en persoonlijke voorkeur inderdaad. Ook in A-merken is er nog duidelijk verschil.

Ik wilde graag een (A-merk) speakerset van QSC, namelijk de QSC K-serie (kunststof behuizing), omdat ik zo compact en licht mogelijk zocht, maar wel, naar mijn mening, goed geluid.

Ik ben bij Bax gaan luisteren, omdat ik bij speakers wil horen wat ik koop en of het lekker luistert. Dolblij dat ik dat rot eind naar Goes ben gaan rijden, want toen ik dezelfde set hoorde, maar dan met houten behuizing (KW-serie) was ik direct om!
        Voor mij was het meteen duidelijk dat ik de KW-serie wilde en geen K-serie meer. Helaas was de set met houten behuizing wel zwaarder, maar het geluid deed mij enorm glimlachen.

Beide QSC sets waren geweldig in alle tonen met power van heb ik jou daar, maar ik vond het geluid van de KW serie mooier klinken.

Ik denk dat je inderdaad moet gaan luisteren daar en misschien kom je zelfs wel op een goedkopere Devine speaker uit, omdat die mooier klonk. ik ga altijd voor mooi en niet hard. Dat waardeert je publiek ook enorm!

Comment

Ik zal zeker even gaan kijken of ik langs kan gaan in de winkel om er een paar te gaan luisteren. Wat jullie vertellen heeft me al een stuk meer duidelijkheid gegeven en daar ga ik zeker wat mee doen.

Bedankt voor de reacties!

Comment

Devine zou ik nooit meer kopen. Heb de speaker gehad die je vermeldt maar dan de 300 Watt, alsook de XLR-kabels van Devine. De speaker clipte enorm snel, kreeg ze niet op het volume dat ik verwachtte voor een feestje van 75 man. Ze klonken ook veel te dof, gelukkig wel beetje bij te regelen via de ingebouwde EQ, maar echt goed krijg je het niet. De XLR-kabels in combinatie met kwaliteitsvolle actieve speakers geeft ook ruis. (samen met Devine niet)
            Het kost natuurlijk niet veel dus als het is om wat thuis te klooien perfect, als je on the road gaat zou ik het de oren van je publiek niet willen aandoen.

Comment

De DEvine Artis 15A klinken op laag volume naar mijn mening nog redelijk. Heb ze een keer naast een A-klasse speaker gehouden en de kwaliteit was beter dan verwacht.

Vervolgens het vermogen getest, dit viel dan weer erg tegen.

Een speaker met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding en die leuk is om te beginnen, maar voor het grotere werk op feestjes komt deze speaker al snel tekort.

Ga lekker luisteren en kijk wat voor jou het beste is.

Comment

Working...
              X