Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten enzo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten enzo

De laatste tijd de nodige vragen gesteld mbt aanschaf budget materiaal.
    Inmiddels heb ik de stap genomen en alle spullen binnen!

Behringer PMP4000 powermixer
    2x passieve luidspreker Omnitronic TMX-1530 drieweg 15 inch
    Speakon kabels
    Shure microfoons (PG58 en SM 58 )

Best heel blij mee. Maar nu nog aansluiten!
    Ik heb alles naar beste kunnen aangesloten, maar krijg er maar weinig volume uit.... Terwijl ik het bij aankoop beluisterd heb en toen was er meer dan genoeg volume! Dus vermoed dat ik toch nog iets verkeerd doe. Natuurlijk is het wat lastig om dat op afstand te bepalen! Maar zijn er bepaalde beginnersfouten oid? De synth kan ik op redelijk volume krijgen als ik ook de synth zelf op redelijk hoog volume zet, maar de microfoon is pas beetje volume als ik zowel kanaal zelf als Main op maximaal volume zet.... Dat kan toch niet de bedoeling zijn!

(nb. liep so wie so al tegen het feit aan dat de speakers twee aansluitingen hebben... Input en lus. Maar welke is welke? Of maakt dat niet uit??)

<< voel me echt zo N00b! Maar dit is echt nieuw terrein en Google geeft een overkill aan informatie, dus kom daar weinig verder mee tot zover... >>
    Last edited by CDijk; Saturday-13-06-2015, 00:21.

De luidspreker / versterker (powermixer) combinatie is niet idieaal. Fijn zou zijn als de versterker 1,5 tot 2x het vermogen van de luidspreker kan leveren.
    Maar goed, ook hieruit zal een aardig volume (pas op voor vervorming) te leveren zijn.
    Gebruik de Input aansluiting op de luidsprekers (lus is om eventueel nog een luidspreker er op aan te sluiten).
    Verder voor de microfoon, heb je de gain (level set) op de mixer (van die kanaal) ook wel aardig open staan?
    Microfoons (zeker dynamische) moeten aardig voorversterkt worden.
    Last edited by BT-Studio; Saturday-13-06-2015, 14:26.

Comment

Hm... Zoveel lopen zoeken en puzzelen, en dan nog niet ideaal... Waarom is dit zo ingewikkeld?? de versterker heeft 1500 tot 2000 watt, de speakers 500 watt...?
      Dan klopt het toch? Snap echt geen bal van al die getallen...

Met de gain krijg ik inderdaad meer volume. Maar het blijft niet echt top... Heb ik het idee. Bij testen (audio vanaf laptop plus zang) bij aankoop was het volume van een niveau dat de ramen trilden... En stond niet eens vol open. Bij mij is het bij vol open niet bijster luid, maar begint al wel te vervormen volgens mij... Maar heb nog niet heel goed kunnen testen... Laat op de avond, vroeg op de ochtend... En buren ;)

Hoe zie ik op de speakers wat input en wat lus Is? Er staat niks bij volgens mij...?
      Last edited by CDijk; Saturday-13-06-2015, 14:36.

Comment

Powermix is 300W op 8 ohm (vergeet piek, RMS is waar het om gaat).
        Luidsprekers zijn 500 - 750 W.
        Zolang je de versterker niet op max zet en vervorming krijgt kan het wel.

Originally posted by CDijk View Post
        Hoe zie ik op de speakers wat input en wat lus Is? Er staat niks bij volgens mij...?
        In dat geval maakt het niet uit (ingang is doorgelust).
        Last edited by BT-Studio; Saturday-13-06-2015, 14:45.

Comment

Oh.... Dus eigenlijk is het een heel zwakke versterker?? :/
          Of, hoe zit dat?
          Bij mekaar Is het allemaal qua nieuwprijs best een kapitaaltje. En de reviews bezien waar voor het geld... Dus ging er van uit dat ik toch wel goed spul te pakken had...
          Last edited by CDijk; Saturday-13-06-2015, 14:46.

Comment

Nou ja een 300W versterker kan ook hard. :) Maar tis de combinatie met speakers van volume geeft, niet watt (een stofzuiger gebruikt ook aardig wat watt :)) maar SPL is interesant.
            Kijk maar eens naar een gitaar versterker, een 100W versterker kan je broek ook laten wapperen. :p
            Een line uitgang (laptop) is altijd harder dan een microfoon, maar draai die gain van de voorversterker gerust verder open hoor, zolang de boel maar niet clipped.
            Last edited by BT-Studio; Saturday-13-06-2015, 14:55.

Comment

Ok, maar betekent dit dat het volume hoger zou zijn als ik lager watt speakers zou aansluiten? (klinkt heel onlogisch, maar niks verbaasd mij meer... Heel erg :P)...

Ga hoe dan ook eens met die gain experimenteren als ik weer thuis ben.

Comment

Dat hangt van de sensitifity van de luidsprekers af.
                Links werken niet echt lekker bij Bax maar lees dit maar eens: "http://www.homestudioplugin.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=139" (even zonder haakjes kopieeren in je url balk).

Comment

Ik geloof dat ik al die elektronica niet zo leuk meer vind... :P...

Wat voor speakers zouden beter zijn voor deze powermixer?

Comment

Pfff dat zal een hele zoektocht worden. Maar met de filters op Bax-Shop gaat dat wel lukken.
                    4 ohm (400W RMS) of 8 ohm (200W RMS) luidsprekers, en als het om volume gaat wat is dan de sensitivity (meer SPL dB) van die luidsprekers?
                    Nog los van hoe klinken ze?
                    Mijn voorkeur (maar dat ben ik) gaat daarom ook uit naar, geen power mixer, maar gewoon een versterker passend bij luidsprekers (of gelijk acteive luidsprekers) welke ik goed vindt.
                    Last edited by BT-Studio; Saturday-13-06-2015, 15:20.

Comment

...
                      Last edited by CDijk; Saturday-13-06-2015, 15:26.

Comment

Sensitivity? Geen idee... Staat er niet bij volgens mij...

Snap niet dat dit zo bizar ingewikkeld is... Willen ze wel dat mensen dit kopen? :/

Mijn voorkeur is sowieso componenten apart boven dingen combineren... Maar ja. Beperkt budget. Powermixer is stuk goedkoper dan losse mixer en versterker. Bovendien afhankelijk van wat er 2ehands te vinden Is...

Comment

Sensitivity is ook wel 'gevoeligheid' :).
                          Maar lees die link eerst voordat je je daar blind op staart....
                          Tja, uiteindelijk is er maar zoveel wat voor een bepaald budget kan verwachten.
                          Mijn wensen zijn ook vaak veel hoger dan mijn budget. :p

Comment

Ik ga nog eens spelen met gain. En inderdaad meer lezen... Maar vind het allemaal tamelijk frustrerend kan ik zeggen ;). Klein kapitaal uitgegeven, veel uitgezocht, en dan Is het toch weer niet goed.

Comment

Succes ;)

Comment

Working...
                              X