Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lage tonen verdwijnen bij gebruik monitor controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lage tonen verdwijnen bij gebruik monitor controller

Hallo,
    Onlangs heb ik een Behringer Xenyx Control 1 Monitor controller aangeschaft om tussen meerdere speakers en inputs te kunnen schakelen. Nu ik alles aangesloten heb kwam ik tot de conclusie dat de lage tonen van mijn KRK RP5 redelijk zijn verminderd. Ik heb de speakers aangesloten doormiddel van Jack-XLR (XLR in m'n KRK's). Wanneer ik direct inprik in mijn speakers van Mini jack naar XLR zijn deze lage tonen wel aanwezig. Naar mijn weten mag zo'n monitor controller niks met je frequenties doen... Even later heb ik andere kabels geprobeerd, Jack naar Jack. Hierbij kwamen alweer wat meer lage tonen naar boven, maar niet optimaal zoals het naar mijn gevoel hoort te wezen.
    Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of heeft iemand dit al eens eerder gehad? Aan slechte kwaliteit kabels kan het niet liggen, persoonlijk vind ik dat dit de basis is van goed geluid dus gebruik A merk kabels.

Ik hoor het graag als iemand een oplossing weet!

Klinkt als een balanced/un-balanced of fase probleem.
    Hoe heb je wat met welk (type connectoren) kabels aangesloten?

Comment

ok ik ben niet bekend met dit systeem, maar zo even snel door de manual gelezen; dit paneeltje heeft de mogelijkheid om een crosover over de uitgangen te zetten. (scheidingsfilter voor gebruik bij subwoofers) als ik je probleem lees doet dit mij denken dat er een high-pass filter actief is op de uitgang. Dit zou in te stellen moeten zijn, kijk of je in de handleiding kunt vinden hoe. Hoop dat het een hint in de goede richting is.

Comment

Working...
      X