Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke subs kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke subs kiezen?

Hey
    Ik heb2 Behringer B1220 speakers die aangedreven worden door een American Audio VLP 1500. Ik heb nog een Crown XLS602 staan (600W op 4ohm en 370W op 8ohm). Welke subs kan ik best op deze Crown aansluiten? Iemand suggesties? Thanx

hey,
    Wat is je budget? En zou er ook 1 sub onder mogen zodat je de versterker op bridge kunt zetten.

Comment

Budget is niet echt een probleem, maar ik zou liefst met 2 subs werken zodat ik de toppen er met een tussenpaal bovenop kan zetten. Of zou jij voor 2 subs gaan die ook op de VLP1500 hangen en dan met de toppen op 4ohm draaien?

Comment

Zonder budget kunnen we je de beste luidsprekers op de markt adviseren, maar lijkt me sterk dat je dat tot je beschikking hebt.
        Dus een budget is toch wel erg handig.

Comment

Originally posted by rob73 View Post
          Budget is niet echt een probleem, maar ik zou liefst met 2 subs werken zodat ik de toppen er met een tussenpaal bovenop kan zetten. Of zou jij voor 2 subs gaan die ook op de VLP1500 hangen en dan met de toppen op 4ohm draaien?
          Is het over het algemeen gesproken niet vaak beter om -of- een subwoofer in het midden te hebben of twee in het midden, maar niet onder de tops? Zie heel veel dj's ze onder de tops plaatsen, en het maakt volgens mij ook niet zo heel erg gek veel uit, maar dacht dat in het midden beter was omdat je de hotspot dan op de dansvloer had ofzo? omdat subs zo'n beetje 360 graden afstralen... correct me if I'm wrong. Oh en ook dat je er beter drie of een kan hebben ipv twee? bij drie kun je de sub omkeren en dan heb je zo'n effect wat ze wel vaker doen bij festivals toch? zo'n natuurkundig foefje, weet niet hoe het heet :S

Originally posted by stefke96 View Post
          Zonder budget kunnen we je de beste luidsprekers op de markt adviseren, maar lijkt me sterk dat je dat tot je beschikking hebt.
          Dus een budget is toch wel erg handig.
          En dit is inderdaad wel handig, prijs en is er nog iets anders waar je rekening mee moet houden? grootte, gewicht, frequentierespons, grootte woofer etc?

Comment

[QUOTE]Is het over het algemeen gesproken niet vaak beter om -of- een subwoofer in het midden te hebben of twee in het midden, maar niet onder de tops? Zie heel veel dj's ze onder de tops plaatsen, en het maakt volgens mij ook niet zo heel erg gek veel uit, maar dacht dat in het midden beter was omdat je de hotspot dan op de dansvloer had ofzo? omdat subs zo'n beetje 360 graden afstralen... correct me if I'm wrong. Oh en ook dat je er beter drie of een kan hebben ipv twee? bij drie kun je de sub omkeren en dan heb je zo'n effect wat ze wel vaker doen bij festivals toch? zo'n natuurkundig foefje, weet niet hoe het heet :S
            /QUOTE]

Meestal ziet het er gewoon wat netter uit, om de top op een tussepaaltje te zetten, en een paar andere redenen.
            De subs in het midden bij elkaar zette (centercluster) is inderdaad makkelijk om te verkomen dat je hotspots hebt, of juist plaatsen waar het laag wordt uitgedoofd.

Wat je bedoelde met 3 subs en een sub omdraaien noem je cardioide, hier komt wat meer bij kijken dan gewoon een sub omdraaien ;)

Comment

budget zit rond de 1200 euro. Ik zou idd voor 2 subs willen gaan

Comment

Heb zelf nog 2 dap x18ba (passief staan) dus 2 rap x18b met wielen.
                Met een aardige versterker gaan deze schubjes wel.

Als het mag om wat aan te bieden ;)

Comment

Met zo'n budget kan je een paar hele mooie subs kopen, maar ik denk niet dat daar jouw probleem ligt.
                  Als jij de hele boel wilt aansturen met die Crown, ben ik bang dat je te weinig vermogen hebt. Tuurlijk, een Crown versterker geeft een mooi geluid, maar van een mooi geluid gaan de glazen niet trillen. :p
                  Mijn advies is om te kijken naar een actief setje. Hier haal je denk ik meer plezier uit.

Comment

Working...
                  X