Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBSystems USB Mix 3 + Mixxx aansluiting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JBSystems USB Mix 3 + Mixxx aansluiting

Hoi,

Ik wil graag de JB Systems USB Mix 3 mixer aansluiten op Mixxx. Dit wil ik op dit moment een beetje amateuristisch doen zonder externe boxen oid. Is het mogelijk om deze mixer aan te sluiten op een dj-programma (in dit geval Mixxx 1.11.0), met behulp van enkel USB kabels en dat mijn laptop dus zowel de input als output van muziek is? Daarnaast zou ik ook graag gebruik willen maken van mijn koptelefoon, zodat ik alles ook kan voorbeluisteren. Vraag ik nu iets onmogelijks of is dit met de juiste instellingen in Mixxx wel voor elkaar te krijgen? Er zitten twee USB poorten op de mixer (die herkend worden als twee audiokaarten op mijn laptop. Stuurprogramma's zijn al geïnstalleerd). Mixxx herkent de mixer wel (de mixer staat onder Controllers aangegeven als twee keer USB Audio Codec), en de opties bij Output (bij master, hoofdtelefoon, deck1 en deck2) zijn: primair geluidsstuurprogramma, luidsprekers (USB Audio Codec), luidsprekers (2-USB Audio Codec) en Luidsprekers (Realtek HD Audio). Welke instellingen moet ik gebruiken om dit voor elkaar te krijgen en is dit überhaupt mogelijk? Alvast bedankt!

De USB Mix 3 beschikt niet over Midi, dus helaas is aansturing van functies in welk software pakket dan ook onmogelijk.

Comment

Ah, bedankt voor deze informatie. Wat is de goedkoopste optie om dit alles te doen? Ik ga er vanuit dat de controller dan ook een koptelefoon aansluiting moet hebben?

Comment

Je zou dit kunnen doen met behulp van iedere dj controller met een ingebouwde geluidskaart. De controllers van Hercules zijn het goedkoopst, maar of dat dan ook de beste keuze is?

Wellicht is de Kontrol 2 van JB systems een goede keuze voor je?

Deze middelgrote DJ MIDI controller heeft een ingebouwde audio-interface, waardoor een speakerset, microfoon en hoofdtelefoon direct aan te sluiten zijn. Geleverd met Virtual DJ LE software!

Comment

Working...
        X