Announcement

Collapse
No announcement yet.

Solton pa systemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Solton pa systemen

Hoi forumgebruikers,

even een vraagje, heeft iemand wel eens van het merk Solton gehoord ik hoor en lees hier goede reviews van, het komt uit Duitsland.
    Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit merk en dan met name de Aart series, hier zit bijvoorbeeld een digitale versterker in van
    Bang en Olufsen de Icepower.
    De prijzen zijn in ieder geval goed alleen jammer de de Bax shop deze niet in het assortiment heeft misschien een aanrader.
    Voor dit merk moet je kijken bij de bekende duitse webshop met de T of Intertopmusic .
    Last edited by Nick Wekking; Tuesday-21-07-2015, 19:12.

Ik was een hele poos geleden op zoek naar een actieve speakerset. Zo kwam ik onder andere ook Solton tegen. Bij Smitsound in Dongen hebben ze dit merk volop op voorraad staan en ook een demo ruimte om ze te beluisteren.
    Ikzelf heb het uiteindelijk toch bij een wat meer "bekender" merk gehouden, maar Smitsound is vol lof over die Solton speakers en hij heeft ze ook in de verhuur gelooof ik.

Comment

Hoi,

bedankt voor de reactie heb even op de site bij Smitsound gekeken, hebben er inderdaad genoeg opstaan,
      gezien het assortiment wat ze hebben moet Solton ook wel goed zijn, hopen dat Bax-shop ook met Solton
      in zee gaat anders toch maar een keer naar Dongen rijden, in ieder geval bedankt voor de reactie.

Comment

Solton is, met alle respect, een merk dat zich op geen enkele wijze onderscheid van ons huidige assortiment. Die Aart set is een overpriced club mate, en een versterkermodule van Bang & Olufsen? Wat heeft dat merk überhaubt op PA gebied gepresteerd?

Deze vraag is overigens al jaren eerder op ons forum gesteld.

Comment

Hoi Ronald,

Met alle respect mag je deze Solton Aart serie niet vergelijken met de Dap club mate lijkt me,
          Ik denk eerlijk gezegd dat je ze eerder met de HK audio Soundhouse two moet vergelijken en dit
          klinkt altijd beter dan de Club mate, let wel ik heb het hier over de geluidskwaliteit niet over hoe
          hard ze gaan. De ICE Power modules schijnen geen ruis te veroorzaken als je geen muziek draait.
          Zie verdere reviews van het Meet Music Magazine, en ik hoop dat deze serie in de toekomst in
          jullie assortiment komt want daar hoort ie toch echt in thuis.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Comment

Dus als er 1 bedrijf veel van op zijn site heeft is het goed?
            Erg raar. Skytec staat zoon beetje overal op de site. Maar echt het is een drama.

Ik zou eerder denken. Goh er is maar 1 bedrijf wat ik zo kan vinden wat veel ervan levert. Misschien verstandig om naar iets te kijken waar ik makkelijker aan kan komen.

En dan bang en olafsun. Leuk voor hifi maar daar houd het op. En zelfs daar is het meer een gruwelijke dure krijg er niet bijster bijzondere producten voor terug afdeling van Philips.

Ik vraag me dan dus ook werkelijk af waarom je opeens zo solton minded bent. Waardoor ben je zo vast gespijkerd op solton. Waarom is het zoon wereldwonder voor je.

Mijn wereld producten zijn het in ieder geval niet.

Comment

Hoi Ronennieshow

bedankt voor de reactie, ik weet ook dat skytec en devine de grootste rotzooi is,
              Maar mijn vraag over Solton is ook zo maar een vraag en ik weet ook niet of ik het wel koop.
              Maar even iets anders PA mag toch ook hifi klinken of zit ik hier mis het gaat toch ook om de geluidskwaliteit.
              Als ik naar de specificaties kijk lijkt de Solton Aart serie een heel goed product.

groetjes,

Nick

Comment

Het is niet alleen de klank of specificaties. Het is een compleet andere manier van het maken van een audio systeem

Hifi speelt heel af en toe echt flink tegen zijn mogelijkheden aan. Een pa systeem is gewoon gemaakt om te pompen.

Dat een pa systeem een heel eind de klank van hifi sets kan aannemen wil niet zeggen dat het ook het zelfde is. Bouw en eigenschappen van de componenten is totaal anders.

Enne specs. Pffff boeiend. Echt interessant.
                Aan en luisteren. Daar overtuig je mij echt mee. Specs leuk maar echt veel kan ik er niet mee.

Comment

Working...
                X