Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help gevraag omtrendt het uitbreiden van audiosetup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help gevraag omtrendt het uitbreiden van audiosetup

Hallo allemaal

Al geruime tijd ben ik aan het zoeken naar een geschikte subwoofer. Mijn excuses als hier al onderwerpen over zijn geschreven op dit forum, maar mijn kennis over speakers, subwoofers, versterkers en de bekabeling ervan is zeer beperkt.

Op dit moment ben ik in het bezit van 2 Peavey st-12 8 ohm speakers en een Fame 600 MKll versterker.

Ik heb helaas een klein budget, nu is mijn vraag niet om jullie lastig te vallen met kleine bedragen en daarvoor top kwaliteit te verwachten. Deze setup is bedoeld voor kleine feestjes van +-20 personen in kleine ruimtes. Op deze feestjes zal hardcore de voornaamste muziekstijl zijn. Een sterke basstoon is dan ook zeer belangrijk. Mijn speakers blijven hier natuurlijk erg in achter.

Mijn vraag aan iedereen is dus het volgende: Hoe zouden jullie, in mijn situatie (gezien de huidige setup en het beperkte budget), deze setup het beste verder uitbouwen? Daarbij aanvullend, moet ik een extra versterker kopen voor deze subwoofer ja of nee? En hoe zou de bekabeling er volgens jullie simpelweg uit moeten zien?

Alvast bedankt!

Sander

Beste Sander,
    ik heb hier elf geen ervaringen mee, maar misschien is gezien je doelstelling en budget deze subwoofer iets voor je? http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...als-versterker

deze jou je als volgt aan kunnen sluiten, ervanuitgaande dat je je laptop of telefoon wil aansluiten, anders horen we het wel ;)

laptop/telefoon
    Procab CAB712 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

De Devine B118A MKII is een krachtige actieve subwoofer met ingebouwde versterkermodule. En niet zomaar eentje. Hij voedt namelijk de subwoofer zelf met vermogen, maar u kunt ook nog twee passieve luidsprekers aansluiten!

2x http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/devi...t-details.html
    versterker
    luidsprekerkabel
    speakers

Comment

Subwoofer keuze

Beste Sander,

Een prijs van je maximale budget zou het iets makkelijker maken om voor jou iets geschikts uit te zoeken maar ik geef je een paar suggesties van mij.

Ik zou je aanraden om een actieve subwoofer te kopen, wat houd dit in?
      In het kort, is dit een subwoofer waar een versterker in zit die precies bedoeld is voor die subwoofer.

Meer info hier
      Waarom is dit handig?

Je hebt dan geen extra bekabeling meer nodig van je versterker naar je subwoofer, alleen een audio signaal zoals XLR of een Rood/Wit kabel
      Wat nog extra mooi is is dat geregeld deze actieve subwoofer ook nog de capaciteiten heeft om wattage naar top kasten (zoals jou peavy) toe te sturen, dus dan heb je ook geen versterker meer nodig.

Voor jou:

Skytec SMWA15

Iets hogere prijs, met 3 kanaals versterker (dus met wattage voor je top kasten)
      Devine B115A

Van deze 2 Subwoofer kasten zijn er ook nog 18 inch versies, iets meer punch, deze zijn:

Skytec SMWA18
      Devine B118A

Vriendelijke Groet

Bodhi.J

Comment

Working...
      X