Announcement

Collapse
No announcement yet.

Loewe versterker of Pioneer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Loewe versterker of Pioneer?

Hallo mensen,

Ik zit met een vraag en ik kan nergens echt een antwoord vinden. Ik heb op dit moment een Loewe setje (Loewe auro 2216 PS met een actieve subwoofer die ook als de versterker werkt). Daar zijn 5 speakers op aangesloten. 2 Mirage M-890i BiPolar speakers, 2 Tannoy Mercury M1 speakers en een klein center speakertje.

Nu heb ik het idee dat het loewe setje zo erg z'n best moet doen om aan de vraag van de speakers te voldoen, dat hij daarom ook vrij heet wordt. De mirage speakers kunnen 125 watt aan, de tannoy 70. Allemaal zijn ze 8 ohm, en daar wordt het me wat te moeilijk. De loewe subwoofer geeft 65 watt per kanaal, en dat lijkt me veel te weinig.

Nu heb ik een receiver gevonden (PIONEER VSX-S510) die 110 watt per kanaal kan leveren. Nu is de vraag: maakt dat niets uit, of is dat geen verbetering?

Alvast bedankt!

Sven
    Last edited by svennheiser; Wednesday-22-07-2015, 22:21.

Je vraag heeft eigenlijk geen betrekking op PA apparatuur maar de regels voor versterkers blijven wel gelden. Hierover hebben we een prachtig blog geschreven en wellicht kan je hier de juiste info uit halen;

Kies je voor passieve PA-speakers, dan heb je ook een versterker nodig. Maar wat voor een? Met deze Keuzehulp wordt het een stuk duidelijker!

Comment

Top bedankt!

Comment

Working...
      X