Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies subs en tops

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies subs en tops

Kan ik 2 subs Behringer vp1800s en 2 behringer B1220 pro aansluiten op een American audio vlp1500? En indien dat kan, hoe doe ik dat best? Via sub doorlussen naar de speaker? Of 2 subs op 1 kanaal en 2 speakers op het andere? Ik heb ook nog een crown xls602 staan? Kan ik die gebruiken voor speakers of subs? Of is deze te licht?

In een ander topic was je aan het praten over een budget van 1200,-..
    En nu kom je met de behringer subjes aan.

Neem een cross-over, of nog liever een processor.
    Zet de croon op de topjes en de vlp1500 op de subs, en stuur het tweeweg aan.

Comment

Beste Rob,

Ik heb even al de door jou genoemde producten na gekeken:

-Behringer Eurolive B1220
      -Behringer Eurolive VP1800S
      -VLP 1500 series
      -Crown XLS 602

Met de spullen die jij hebt, zou ik dit doen:

Ik zou de 2 subs die je hebt en de 2 top kasten niet door lussen.

Ik zou de 2 "VP1800S" laten aansturen door de VLP1500, aangezien de VLP1500 500w op 8 ohm geeft en deze sub maximaal 500w RMS aankan en deze een piek belasting van 3000w max heeft, dan zit je wel goed, toch?

Ik zou toch jou Crown XLS 602 uit de kast halen, het stof er van af blazen, en deze gebruiken om je Top kasten mee aan te sturen, aangezien de Crown op 8ohm 370w max levert en de Eurolive B1220 350w max aankunnen.

Voor connecties zijn veel opties:

- een mixer gebruiken
      - een XLR kabel(s) direct uit bijvoorbeeld een DJ mengpaneel of MIDI mixer met XLR uitgangen
      - een cross-over gebruiken
      - een processor gebruiken

Hopelijk heeft dit genoeg geholpen

Vriendelijke Groet,

Bodhi.J

Comment

Leuk om een beetje voor te doen als klantenservice (manier van schrijven en afbeelding.)

Maar in theorie zal het allemaal wel kloppen. Helaas de praktijk niet zo. De specs van een behringer zijn nu niet altijd even correct. Zeker niet in de vlp serie.

Ik zou dan ook eens goed nadenken over de sub. Want dat zijn echte budget instappers waar ik zeer zeker niet 3000 watt op zou durven zetten

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Leuk om een beetje voor te doen als klantenservice (manier van schrijven en afbeelding.)

Maar in theorie zal het allemaal wel kloppen. Helaas de praktijk niet zo. De specs van een behringer zijn nu niet altijd even correct. Zeker niet in de vlp serie.

Ik zou dan ook eens goed nadenken over de sub. Want dat zijn echte budget instappers waar ik zeer zeker niet 3000 watt op zou durven zetten
          Beste Ronnieshow,

Nogmaals,ik ben geen klantenservice, de foto leek mij wel leuk, die van jou ook hoor :D.

Het lijkt mij logisch dat de Behringer subwoofer meer aan kan dan die Berhinger toppen, en dus beter zijn bestemd tegen hoge pieken.

Bij budget, moet je sommige dingen met een korreltje zout nemen.

Vriendelijke Groet,

Het Klantense.....

Bodhi.J

Comment

Beste Bodhi.J,

Bedankt voor je antwoorden en reacties hier.
            Het is altijd fijn als iemand de moeite neemt om een ander te helpen met goed gemeend adviezen.
            Het is zelfs vermakelijk als dit op een manier gebeurd welke mij een glimlach op het gezicht kan toveren.

Het is (ondertussen) alleen niet meer zo origineel om dit op deze manier te doen (doen voorkomen alsof je klantenservice bent door schrijfwijze en afbeelding).
            Is een beetje achterhaald grap.
            Maar afijn, we leven in een vrij land.

Met vriendelijke groet,
            Bill (gewoon als hemzelf).

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Beste Bodhi.J,

Bedankt voor je antwoorden en reacties hier.
              Het is altijd fijn als iemand de moeite neemt om een ander te helpen met goed gemeend adviezen.
              Het is zelfs vermakelijk als dit op een manier gebeurd welke mij een glimlach op het gezicht kan toveren.

Het is (ondertussen) alleen niet meer zo origineel om dit op deze manier te doen (doen voorkomen alsof je klantenservice bent door schrijfwijze en afbeelding).
              Is een beetje achterhaald grap.
              Maar afijn, we leven in een vrij land.

Met vriendelijke groet,
              Bill (gewoon als hemzelf).
              Beste Bill,
              Aangezien toch best wel wat mensen vreemde gevoelens in de buik krijgen door mijn profiel foto zal ik deze wel veranderen, wat ik wel begrijp.

Vriendelijke Groet,

Bodhi.J
              Als hem zelf ;)

P.s nu weer back on topic, lijkt mij wel handig :p
              Last edited by Bodhi.J; Wednesday-29-07-2015, 16:54.

Comment

Ben ik de enige die vind dat Bohdi.J gewoon duidelijk advies geeft? Als hij op een bepaalde manier reageert mag hij dit toch zelf weten? De OP vraagt in een zekere zin toch om "klantenservice"?
                Als hij zou eindigen met "Mvg, Bax-shop medewerker" zou ik het een ander verhaal vinden, maar hij doet zich momenteel niet voor als iemand anders. Take it easy...

Comment

Ik vind dat het advies dus NIET goed is. eigenlijk gewoon om de simpele reden dat er eerst allerlei cijfers in de specs aangegrepen worden om je argumenten kracht bij te zetten om vervolgens te zeggen ja ik weet dat het niet helemaal klopt wat ze zeggen maar geeft wel wat aan.

Het advies is heel erg specs, kennis van andere en van horen zeggen. Ik mis eigenlijk de hands on ervaring. De info die nu gedeeld word kan zoon beetje iedereen met 3 minuten google bij elkaar toveren. Het gaat in mijn ogen juist om gebruikservaring, niet om zomaar wat cijfers bij elkaar te toveren waarvan iedereen met 2 dagen echte ervaring weten dat er toch niets van klopt en nergens op slaat.

Daarnaast zijn de meeste mensen ( niet iedereen ) erg snel verward en trappen ze in bepaalde suggesties. Als je dan typt in de manier van een klantenservice, er een afbeelding bij doet waarbij 95% als eerste denkt aan een klantenservice. Dan ja kan je wel zeggen dat je stiekem jezelf een beetje voordoet als een klantenservice.

Mijn advies zou ook zijn.
                  Koop een crossover of speakermanagementsysteem.
                  Sluit je mixer, controller, computer of wat dan ook aan op de crossover of speakermanagement,
                  Ga vanuit dat systeem gesplitst door naar de versterker voor de subs en naar de versterker voor de tops.
                  Inderdaad
                  Crown op de toppen
                  american audio op de subs.

Minste investering dat het toch werkt. Kan je daarna nog altijd gaan upgrade.

Als je een goed advies geeft dan is dat advies ook gebaseerd op de realiteit. Niet op een stuk papier.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Ik vind dat het advies dus NIET goed is. eigenlijk gewoon om de simpele reden dat er eerst allerlei cijfers in de specs aangegrepen worden om je argumenten kracht bij te zetten om vervolgens te zeggen ja ik weet dat het niet helemaal klopt wat ze zeggen maar geeft wel wat aan.

Het advies is heel erg specs, kennis van andere en van horen zeggen. Ik mis eigenlijk de hands on ervaring. De info die nu gedeeld word kan zoon beetje iedereen met 3 minuten google bij elkaar toveren. Het gaat in mijn ogen juist om gebruikservaring, niet om zomaar wat cijfers bij elkaar te toveren waarvan iedereen met 2 dagen echte ervaring weten dat er toch niets van klopt en nergens op slaat.

Daarnaast zijn de meeste mensen ( niet iedereen ) erg snel verward en trappen ze in bepaalde suggesties. Als je dan typt in de manier van een klantenservice, er een afbeelding bij doet waarbij 95% als eerste denkt aan een klantenservice. Dan ja kan je wel zeggen dat je stiekem jezelf een beetje voordoet als een klantenservice.

Mijn advies zou ook zijn.
                    Koop een crossover of speakermanagementsysteem.
                    Sluit je mixer, controller, computer of wat dan ook aan op de crossover of speakermanagement,
                    Ga vanuit dat systeem gesplitst door naar de versterker voor de subs en naar de versterker voor de tops.
                    Inderdaad
                    Crown op de toppen
                    american audio op de subs.

Minste investering dat het toch werkt. Kan je daarna nog altijd gaan upgrade.

Als je een goed advies geeft dan is dat advies ook gebaseerd op de realiteit. Niet op een stuk papier.
                    Beste Ronnieshow,

Als ik een argument van de site haal en dat ik zeg dat ik dat best wel aardig vind, en jij daar problemen mee hebt, dan is dat jou probleem, sites gebruiken dit ook als argument, dus waarom dit niet over nemen?

Ik weet waar ik het over heb, en als ik het niet zou weten zou ik niet erover praten, zo doe ik dat.

ik beschouw dit hopelijk als gesloten.

Vriendelijke Groet

Bodhi.J
                    Last edited by Bodhi.J; Thursday-30-07-2015, 00:21.

Comment

Het is juist leuk om informatie van verschillende kanten te krijgen.
                      Ik heb ook niet alles zelf bedacht. :) En elke dag leer ik wat bij (als je er voor open staat).

@Bas,
                      Zoals Bodhi.J eerst zijn account had (avatar met callcenter medewerker) kon het op zijn minst als misleidend gezien worden.
                      Ik zou (als ik Bax was) daar niet blij mee zijn aangezien er leden kunnen zijn welke veronderstellen dat zijn advies van Bax zelf afkomstig was.

Vindt zijn reacties ook duidelijk en netjes, en ook klasse dat hij (neem aan dat het een hij is) zijn avatar heeft aangepast. 8-)

Comment

Working...
                      X