Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidssterkte voor beginner gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidssterkte voor beginner gezocht

Ik ben op ziek naar een setje tops en sub voor een beginnend DJ. Budget ca 600 euro
    Was al aan het kijken naar devine, maar wellicht zijn er betere opties? Actief of passief maakt niet uit

Geluidssterkte uit title moet geluidsset zijn

De DAP Clubmate I is misschien een goede overweging:
    De DAP Audio Club Mate I is een compacte luidsprekerset. Het gewicht is laag gehouden, zonder aan stevigheid in te boeten. De versterker biedt 590 Watt RMS aan de subwoofer en twee satellietspeakers. Makkelijk in het gebruik.

De Devine Artis 10A SUB 115A entertainer luidsprekerset Komt ook redelijk in de buurt:
    Deze complete Devine set geeft net dat beetje extra aan uw geluid. Of u nu zanger, toetsenist of entertainer bent, deze set is compact en bestaat uit twee Artis 10A topkasten en een SUB 115A subwoofer.

De Devine set heeft iets meer vermogen, maar de DAP set heeft een iets beter geluid. Het is maar een suggestie. De keuze is aan jou.

Gr

Comment

De devine sub in die set heeft wel een instelbare crossover? In vergelijking met de b118asubs dan

Comment

Je zou ook kunnen kijken naar 2 actieve topjes (12 of 15inch) van behringer/mackie of zo. Ik zou devine helemaal overslaan aangezien het niet zo'n heel geweldig goed merk is en dat je daarom over een half jaar alles weer moet verkopen, en dan toch een beter merk gaat kopen

Comment

Beste Sandoz,

Het lijkt mij een goed idee om te overwegen of je dit echt wilt gaan doen of dat je het niet zeker weet.

Als je hier echt werk van wilt gaan maken zou ik je spullen aan bieden zoals iets duurdere spullen van bijvoorbeeld:
          -Behringer
          -Mackie
          -DAP
          -misschien nog zelfs Alto Pro

Als je het nog niet zo zeker weet zou ik toch overwegen om voor budget te gaan, zoals veel beginnende mensen doen (zoals ik ook gedaan heb) zoals:
          -Skytec
          -Devine
          -Jb systems (de goedkopere TSX serie)

Wat mij wel handig lijkt voor jou in een budget geval:

Ik zou in een budget geval een Devine subwoofer kopen die een 3 wegs versterker heeft, hierop kun je dus passieve toppen op aan sluiten, wat je ook geld bespaart.

Voorbeeld:
          Devine subwoofer 18 inch, met Devine Trono 10,12,15 inch toppen erop. Of met JB system toppen erop (ook 10,12,15 inch)

Voor 600 euro zou je dit kunnen kopen.

Niet te schelle piezo set:
          2x Behringer Eurolive B212D Totaal: 438
          1x Skytec SMWA 15 Totaal: 159

Sub totaal: 597
          Zonder standaards voor de toppen en kabels!!

Of gewoon 2 goede toppen die voldoende BASS produceren zoals Behringer of Alto Pro

Skytec is niet het beste merk dat er is maar de 2 behringers en de skytec samen zullen voor 600 euro toch wel wat BASS produceren, lijkt mij.

-Zelf zou ik dit kopen, de DAP club mate 12, dit is ook een zeer fijn iets, want alles is precies op elkaar gemaakt en klinkt aardig voor de prijs, want een SPL van 129 en 126 is best aardig, en past precies in je budget, hierbij hoef je ook niet al te moeilijk te doen met kabels en welke je waar moet aan sluiten, of de kabels bij deze set zitten weet ik niet, ik weet wel als ze er niet bij zitten dat je 2 kabels nodig hebt met aan ieder uit einde een speakon connector en 1 of 2 XLR kabels

Hopelijk heeft dit geholpen,

Vriendelijke Groet,

Bodhi.J

Comment

laat de vermogens nou gewoon weg in het vergelijk.
            De Devine zal bij het opgegeven vermogen misschien wel een rookmachine worden.

Als je een beetje kwaliteit wil, zal het budget toch wat hoger moeten, of de eisen aanpassen.

Dap clubmate 2 heeft de voorkeur, maar moeilijk met uitbreiden uiteindelijk.

Comment

Het is overigens niet voor mezelf, maar voor een neefje van mij. Er is mij gevraagd te kijken naar een redelijk setje. Budget is helaas maar een 600 euro. Heb ze de dap clubmate 2 proberen aan te praten, maar dat vinden ze helaas te duur worden.

Is skytec hetzelfde als devine?

Comment

Tip 1 voor de topic starter.

Als het niet voor jou is maar voor je neef. Laat hem dan gewoon zelf het uitzoek werk doen en ga je niet voordoen als expert en ja dat regel ik wel even.

Ik zou gewoon tegen je neef zeggen. Hey joh kijk er is een forum. Je kan daar je vraag typen en geven mensen je daar een wedervraag of antwoord op. Maar als je het echt makkelijk wil hebben zou ik gewoon naar bax gaan. kan je fijn zelf verschillende setjes luisteren en dan beoordelen wat je zelf het fijnste vind.

Dit word nu straks net zoiets als dat ik een ijsco ga uitzoeken bij de ijskar voor een ander.

@ bodhi j.

Uhm een dap setje ( aangegeven setje ) gaat dus echt niet de 129 en 126 db halen. Het is leuk dat je advies wil geven maar in dit wereldje haalt het totaal niet veel uit om alleen maar op de specs af te gaan die de fabrikant geeft. Zeer zeker in het instap segment klopt hier namelijk maar zeer zelden echt wat van. De realiteit en gegevens op het papier schelen dan dus nogal een flink stuk. In het budget segment kan je dan dus ook gewoon het beste zelf luisteren als het over volume en klank gaat.

Comment

Als eerste doe ik mij niet voor als expert, maar wil ik iemand behoeden voor een verkeerde aankoop.
                  Ik wil hem graag helpen aan een fatsoenlijke set voor een redelijk bedrag. Als men mij hier niet goed kan adviseren, geen probleem, kijk ik wel verder

Comment

Er wordt genoeg geadviseerd zelfs..
                    skytech en Devine zijn gewoon het goedkoopste dat er is, dus in mijn ogen een miskoop voor de bedoelingen van je neefje.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      Tip 1 voor de topic starter.
                      @ bodhi j.

Uhm een dap setje ( aangegeven setje ) gaat dus echt niet de 129 en 126 db halen. Het is leuk dat je advies wil geven maar in dit wereldje haalt het totaal niet veel uit om alleen maar op de specs af te gaan die de fabrikant geeft. Zeer zeker in het instap segment klopt hier namelijk maar zeer zelden echt wat van. De realiteit en gegevens op het papier schelen dan dus nogal een flink stuk. In het budget segment kan je dan dus ook gewoon het beste zelf luisteren als het over volume en klank gaat.

Beste ronnieshow,

Dit weet ik ook, ik weet ook dat een skytec actieve speaker van 300w RMS nooit 300w RMS levert, met dit soort merken is dit, zoals ik het noem de Chinese watt waardering, alles x2
                      Ik snap ook dat deze DAP set dit niet zou halen, maar het maakt aardig wat geluid, voor de prijs, dat is het enige wat ik bedoel ;)

Originally posted by stefke96 View Post
                      Er wordt genoeg geadviseerd zelfs..
                      skytech en Devine zijn gewoon het goedkoopste dat er is, dus in mijn ogen een miskoop voor de bedoelingen van je neefje.
                      Beste Stefke96

Als ik een neefje zou hebben die 12 jaar zou zijn, als voorbeeld, zou ik hem geen dure spullen gaan kopen voor zijn hobby die hij even snel ergens gezien heeft wat hem "wel leuk lijkt".

Originally posted by sandoz View Post
                      Als eerste doe ik mij niet voor als expert, maar wil ik iemand behoeden voor een verkeerde aankoop.
                      Ik wil hem graag helpen aan een fatsoenlijke set voor een redelijk bedrag. Als men mij hier niet goed kan adviseren, geen probleem, kijk ik wel verder
                      Beste Sandoz

In jou geval zou ik gewoon kopen wat jou het beste lijkt.

Vriendelijke Groet,

Bodhi.J
                      Last edited by Bodhi.J; Tuesday-28-07-2015, 21:08.

Comment

Originally posted by Bodhi.J View Post

Beste Stefke96

Als ik een neefje zou hebben die 12 jaar zou zijn, als voorbeeld, zou ik hem geen dure spullen gaan kopen voor zijn hobby die hij even snel ergens gezien heeft wat hem "wel leuk lijkt".

Bodhi.J
                        Maar wel spullen aansmeren die waarschijnlijk na een paar maanden zwaar tegenvallen? uiteraard moet iedereen beginnen.
                        Maar in mijn ogen is sketch of devine gewoon iets waar je later spijt van krijgt, begin anders met 2 topjes uit een hoger segment, of kijk tweedehands.
                        Zo veel beter dan iets waar je later spijt van krijgt..

Comment

Is dit het zelfde als:
                          Ik zag laatst een Ferrari rijden en dat wil ik ook.
                          En vervolgens een opgepimpte fiat panda kopen? (Want die viel binnen budget)
                          Zolang je weet wat je koopt en dus wat je kunt verwachten is het niet erg maar als je vervolgens een Ferrari verwacht voorspel ik een teleurstelling...

p.s. Watt zegt niks over hoe hard iets klinkt. Een 2000W kachel wordt warm maar maakt niet veel geluid. :)
                          Leesvoer: 'http://www.homestudioplugin.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=139'
                          Last edited by BT-Studio; Wednesday-29-07-2015, 09:31.

Comment

Is mij allemaal bekend. Ik wil alleen advies hebben. Als skytec en devine slecht is, gaan we door naar het volgende...alto is dat beter?

Comment

Wat is beter (of beste)?
                              Er zal altijd een prijs kwaliteit verhouding zijn.
                              En als budget laag is zal dat ene ergens "beter" in zijn maar weer "minder" in iets anders.
                              En is dus de vraag, waarin beter dan wat?
                              Wil je een hoop kabaal en maakt het niks uit hoe het klinkt? Of moet het goed klinken maar hoeft niet zo hard? Of moet het er gewoon leuk uitzien? Of....
                              Als je alles beter wil hebben zal budget ook gewoon hoger moeten liggen.
                              Advies? Ga naar de winkel, luister kijk en kies iets wat je kunt betalen en geniet er van. :)

Comment

Working...
                              X