Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voordelen / Nadelen 'W-bin' Sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Ja, maar zal dat publiek ook merken dat er frequenties onder de 40 Hz missen in je muziek? Persoonlijk denk ik van niet, en al zeker niet na een paar Spa Geel. ;)
    Ligt er aan wat voor muziek... Bij een gewone discoavond met de top 40 en disco knallers zal je alles beneden de 40Hz niet missen, maar bij oldscool, drum'n bass of zelfs sommige Ruck&Bout platen hoort het er echt wel bij.

Goed voorbeeld nummer: Chemical Brothers - Surrender
    Last edited by Fel en Bruut; Thursday-19-11-2009, 10:13.

Comment

gewone Hitzone muziek ook echt wel hoor, Candyman van Christina Aguilera zit echt DIEP laag en en dat voelt lekker als je dat kan laten horen, en zo zijn er nog veel meer platen. Je mist echt wat als dat er niet bij zit. R&B is al helemaal erg.

Comment

Kan je ook 1 W-bin gebruiken die in het midden staat (dus recht onder/voor je setup) om een lekker basje te crieëren? Mijn idee: 260 watt per kant, 1x 700 watt W-bin in het midden (op monobrug), rendabel?

Comment

Waarom dan persé een W-bin en niet gewoon een bassreflex of desnoods bandpass constructie gebruiken? Scheelt je +/- de helft van de ruimte, werkt efficiënter en je kunt er dan nog twee kwijt ook.

Je idee is wel uitvoerbaar, maar er zijn leuke alternatieven voor. ;)

Comment

Het leuke van een W-bin kast is dat deze veel meer druk geeft dan een basreflex en een stuk hoger qua rendement zit dan een simpele 18" basreflex. Ik hou er van om de bas goed te voelen en dat deze ver draagt ;) .
            In feite ben je met 1 W-bin zelfs minder plek kwijt dan met 2 15"/ 1" compressordriver-kasten. Plek en vervoer is het probleem niet, gewicht misschien meer; weet u toevallig hoe zwaar een gemiddelde W-bin is?

Ik draai voornamelijk voor jongeren (en die houden van bas :D ) en af en toe op buitenfeesten. Dus een W-bin komt mij goed uit ;) . Ook het feit dat je met niet al te veel vermogen toch een leuk basje neerzet...
            Last edited by DeejayTim; Monday-23-11-2009, 20:57.

Comment

Het gewicht van een W-bin is nogal hoog omdat je veel hout gebruikt en hij transporteert ook niet lekker vind ik persoonlijk. (Groot, zwaar, enz. :)) Voor jouw toepassingen zou het een geschikte optie zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Het gewicht van een W-bin is nogal hoog omdat je veel hout gebruikt en hij transporteert ook niet lekker vind ik persoonlijk. (Groot, zwaar, enz. :)) Voor jouw toepassingen zou het een geschikte optie zijn.
                Nog even terugkerend op 1 W-bin in een setup; hoor vaak dat je ze moet 'stacken'. Dit betekend dus dat 1 W-bin niet de optimale bas geeft? Als dat het geval is ga ik toch even kijken naar bandpass kasten of basreflex.

Comment

Bij het stacken zorg je voor een koppeling van de geluidsopbrengst waardoor je een winst hebt van 3dB op je SPL en je frequentiebereik een stukje wordt uitgebreid naar beneden toe.
                  Een enkele W-bin is mogelijk, maar of het ideaal is....

Misschien een idee om eens een W-bin, bassreflex en bandpass sub te beluisteren, zodat je een idee krijgt van het fysieke bereik (draagt hij ver of presteert hij op korte afstand), frequentiebereik (diepgang) en uiteraard klank.

Comment

Een w-bin heeft inderdaad meerdere stuks naast elkaar nodig om optimaal te presteren. Wil niet zeggen dat ze het in hun eentje niet goed doen. Wanneer je altijd met slechts 1 bas per kant wilt werken is het verstandiger voor een kleinere long-throw bas te gaan.. ;)

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
                      Een w-bin heeft inderdaad meerdere stuks naast elkaar nodig om optimaal te presteren. Wil niet zeggen dat ze het in hun eentje niet goed doen. Wanneer je altijd met slechts 1 bas per kant wilt werken is het verstandiger voor een kleinere long-throw bas te gaan.. ;)
                      Oke. Ik heb jullie reacties gelezen; ga denk ik toch maar kijken naar een (actief) hoorngeladen subje.

Comment

Working...
                      X