Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onbekend probleem in studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onbekend probleem in studio

Beste Forumgebruikers,

Ik heb het volgende probleem in mijn studio:

Eens in de zoveel tijd krijg ik een luide kraak/pop over mijn speakers. Het klink als een soort van kortsluiting en het is vaak op het rechterkanaal maar soms ook links. Omdat het wisselt van kanaal en niet constant is (zoals bij een grondlus) heb ik geen idee waar het aan kan liggen.

Mijn setup is als volgt:

Macbook pro i7 uit medio 2012 met 8 gig werkgeheugen (dus kwa specs zal dit niet het probleem zijn denk ik)

Via een USB-Hub zonder voeding heb ik een focusrite scarlett 2i2 aangesloten. De hub wordt gedeeld met een Komplete kontrol s49 (met eigen voeding), een korg NanoKontrol 2 en een Spark LE drumcomputer.

De scarlett zit aangesloten via gebalanceerde kabels op mijn Focal Alpha 65 monitoren.

Omdat ik in 1 keer mijn computer opnieuw heb geinstalleerd, de komplete 49 heb gekocht en van een passive set (versterker + speakers) ben geswitched naar de actieve focals, heb ik geen idee wat het probleem veroorzaakt.

Omdat het op beide speakers is denk ik dat de volgende problemen uitgesloten zijn: Kapotte spakers of slechte kabel (anders zou het op 1 van de 2 zijn)
    Ook neem ik aan dat het geen grondlus is, dit is namelijk constante brom.

Ik denk aan 1 van de volgende problemen:
    Iets met de geluidskaart. Kan het zijn dat deze te weinig stroom ontvang vanwege de hub? Maar waarom had ik dit probleem voorheen dan niet? En kan dit een kraak veroorzaken?
    Of kan het iets zijn met de stroom toevoer? Iets waar ik met de passive set geen last van had?

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Geluidskaart gevoed via computer (in dit geval dus ook niet via de hub) kan rare dingen doen, zeker als er meer op de zelfde USB (via een hub) is aangesloten.
    Ook kan vervuiling via net een oorzaak zijn.
    Laat anders de Alpha's een tijd (niet aangesloten op 2i2) aanstaan om te kijken of ze het dan nog doen.

Comment

Beste

Heb je soms tapijt in de studio liggen ?
      Als je daar veel overloopt krijg je statische elektriciteit en dat kan een plof geven

Musiclover

Comment

Working...
      X