Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschil Devine Blist/Artis/Flex

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschil Devine Blist/Artis/Flex

Beste Bax,

Ik vroeg mij af wat het/de verschil(len) zijn tussen de verschillende versies.
    Neem bijvoorbeeld de 15" versies van alle drie, wat zijn de voornaamste verschillen hierin?
    Deze vraag heb ik omdat ik een setje wil aanschaffen, maar niet duidelijk de verschillen kan vinden tussen de drie.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan het type versterker A/B of D e.d. of bijvoorbeeld andere woofer/tweeter? Hoe zit dat precies.
    Ook ben ik benieuwd naar of de speakers specifiek voor bepaalde applicaties ontworpen zijn.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,
    Mike

Artis 15A:
    - goedkope speakerlijn
    - 1 versterkermodule met intern filter
    - enkele handgreep
    - USB MP3-speler
    - output voor passieve luidspreker (hapt wel enig vermogen weg en je hebt dan slechts een dubbel mono setup)

Flex 15A:
    - bi-amp versterkermodule
    - ander, iets robuuster uiterlijk
    - 7-bands EQ (standaard 5-bands EQ + bass + treble)
    - minder zwaar dan Artis 15A
    - afstandsbediening voor de MP3-speler (infraroodsensor aan de voorkant van de speaker)
    - enkele handgreep
    - Bluetooth, USB, SD MP3-speler

Blist 15D:
    - klasse D bi-amp versterkermodule
    - erg licht qua gewicht
    - dubbele handgreep
    - wieltjes (niet zozeer als trolley te gebruiken, maar wel handig als je hem bijv. in je bus of koffebak op zijn plaats wilt zetten)
    - Bluetooth, USB, SD MP3-speler

Het is meer steeds een 'upgrade' met betere specs. De Artis serie is het meest populair en goedkoop, de Flex is een middenklasse en de Blist heeft de beste specs in de lijn actieve luidsprekers op dit moment. Qua toepassingsgebied zijn het allemaal wel allrounders.

Comment

Originally posted by Rick View Post

Het is meer steeds een 'upgrade' met betere specs. De Artis serie is het meest populair en goedkoop, de Flex is een middenklasse en de Blist heeft de beste specs in de lijn actieve luidsprekers op dit moment. Qua toepassingsgebied zijn het allemaal wel allrounders.
      Bedankt voor de snelle reactie! Duidelijk!

Aangezien je aangeeft dat de volgende steeds een 'upgrade' is, heb ik de vraag waarom de prijs daarin dan niet mee schaalt.
      Zou het dan anders om moeten zijn?

Blist, 149,-
      Artis: 169,-
      Flex, 199,-

Wat is hier de rede van?

En zit er verder in alle drie de versies dezelfde woofer & tweeter?

Thanks!

Comment

Aan het einde van de dag zijn het allemaal goedkope speakers, want Devine is nou eenmaal een goedkope speakerlijn. Niet alleen de Artis.
        Toevallig heeft de drummer van de band waarvoor ik het geluid voor thuis een Artis 12 speaker die hij gebruikt als monitor gekocht.
        Was toch wel even nieuwsgierig hoe dat klonk. Eindconclusie, je krijgt wat je ervoor betaald. En je betaald er niet veel voor.

Mocht je op zoek zijn naar iets actiefs, zou ik eerder nog naar Behringer gaan kijken dan naar Devine.
        Al zou ik zelf eerder richting Alto Pro of de Db Opera-serie kijken om een paar voorbeelden te noemen.

Nogmaals over Devine: het is zo te horen niet voor niets dat er zo ontzettend veel in de b-stock staan...

Comment

Nogmaals over Devine: het is zo te horen niet voor niets dat er zo ontzettend veel in de b-stock staan...
          Dat klopt. Dat komt namelijk omdat we zelf de reparaties uitvoeren en we streng zijn met betrekking tot het beoordelen of iets b-stock of nieuw wordt. De b-stocks die we aanbieden hebben over het algemeen slechts zeer lichte sporen van gebruik, maar voor elk exemplaar dat we als b-stock verkopen moet een nieuw artikelnummer worden aangemaakt.

Als je ziet dat we maandelijks pakweg 75 tot 100 stuks per model verkopen (even gekeken naar Artis 12A/15A bij wijze van steekproef) vind ik dat persoonlijk reuze meevallen. Een deel van de speakers die teruggestuurd worden komen terug wegens optische schade (behuizing, grill) omdat deze tijdens transport wat te verduren heeft gehad. Een enkeling heeft een defecte versterkermodule, of een component wat niet helemaal lekker is. En een deel van de producten die retour komen, maar verder nog prima functioneren heeft gebroken piepschuim in de doos of scheuren in de plastic zak die om de speaker heen zit, of de doos is beschadigd of met een taperoller aangepakt. Dat wordt ook niet als 'nieuw' bestempeld.

Aangezien we dit niet zomaar naar een leverancier kunnen terugsturen, maar de speakers verder zelf nog prima zijn, worden er aparte b-stocks van gemaakt. Dit omdat de kenmerken altijd per exemplaar afwijken en we willen iedereen hier correct over informeren.

De prijsbepaling komt door het feit dat de Blist speakers niet zo hard lopen qua verkoop als de Artis serie. Dit kan onder andere komen wegens eerdere prijsstellingen, maar kan ook komen omdat er reeds erg veel reviews zijn voor de Artis serie waardoor men hier makkelijker voor kiest. Ik zou zeggen, profiteer er van zo lang het duurt. ;)

Comment

Working...
          X