Announcement

Collapse
No announcement yet.

probleem met mijn line 6 microfoon systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• probleem met mijn line 6 microfoon systeem

Hallo beste forum leden

Ik heb nu 2 line 6 microfoon systemen.
    Ik heb eerder geen last gehad maar laatste tijd heb ik steeds meer last van storingen.
    Het lijkt wel alsof mijn signaal wordt weg gedrukt.
    Kan dit komen omdat ik mijn standaard antennes verlengd heb met bnc verleng kabels naar de buiten kant van mijn tape rack.
    Mischien is het op 2.4 ghz extra gevoelig en staan de antennes niet meer in resonantie.

Iemand hier ervaring mee

Mvg
    Danny

Tja, de 2.4 GHz wordt veelvuldig gebruikt door WiFi en Bluetooth en deze frequenties vallen exact samen met die van de line 6 microfoon systemen.
    Ik denk dat bij gebruik op locatie de meeste storingen voortkomen uit de bluetooth van mobiele telefoons. Heel veel gebruikers hebben dat standaard aanstaan.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
      Tja, de 2.4 GHz wordt veelvuldig gebruikt door WiFi en Bluetooth en deze frequenties vallen exact samen met die van de line 6 microfoon systemen.
      Ik denk dat bij gebruik op locatie de meeste storingen voortkomen uit de bluetooth van mobiele telefoons. Heel veel gebruikers hebben dat standaard aanstaan.
      Is hier iets aan te doen ik dacht mischien een vlaggetje maar dan ontvang je het storende signaal juist ook sterker dus in mijn ogen lost dat niks op

Comment

Heb je 2.4 GHz producten in de directe omgeving staan? Ik noem maar iets, een laptop waarbij WiFi aanstaat die bovenop het rack staat?

Probeer 2.4 GHz producten qua afstand een halve meter tot een meter weg te houden. Vaak lost dit wel iets op. Kwestie van even experimenteren. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Heb je 2.4 GHz producten in de directe omgeving staan? Ik noem maar iets, een laptop waarbij WiFi aanstaat die bovenop het rack staat?

Probeer 2.4 GHz producten qua afstand een halve meter tot een meter weg te houden. Vaak lost dit wel iets op. Kwestie van even experimenteren. ;)
          Ja een aces music pc met totch screen die heeft wel wifi staat meestal naast de kist.
          Maar ik heb wifi niet nodig van die pc maar moet ik kijken of ik dat uit kan zetten.
          Maar het kan geen signaal zijn van 40 meter verder op ofzo van een router of smartphone of zoiets ?

Comment

Heb je ook al geprobeerd om je ontvanger op een ander kanaal te gebruiken? Normaal gesproken zitten op zo'n ontvanger toch zeker 12 kanalen waar je tussen kan schakelen en zo kan je in ieder geval kijken of er een kanaal tussen zit dat beter werkt.

Zoals hierboven al gezegd, apparatuur die in de 2.4 GHz band communiceert is tegenwoordig alom vertegenwoordigd. Niet alleen Bluetooth en Wifi opereren in deze band. Zelfs een magnetron zendt radiosignalen uit in deze frequentie en kan dus ook voor interferentie zorgen.

Zoals je het kanaal van je ontvanger kan wisselen, kan je dit ook van een Wifi router doen. De meeste routers staan standaard ingesteld op automatisch, zodat ze steeds het kanaal kiezen dat het beste presteert. Zo zou je in je router handmatig een kanaal kunnen kiezen en dit als vast kanaal gebruiken, zodat je eigen router in ieder geval niet meer kan storen op je set.

Comment

Working...
            X