Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basgitaar rechtstreeks aansluiten op actieve speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Basgitaar rechtstreeks aansluiten op actieve speaker

Voor mijn basgitaar ben ik op zoek naar een 15 inch amp, zodat de lagere frequenties goed worden weergegeven. Een echte bass amp met een 15 inch speaker kost echter al snel 400 EUR, wat voor mij nogal veel is.

Nu kwam ik op het idee van een actieve speaker, deze zijn veel goedkoper voor dezelfde grootte en vermogen. Uiteindelijk zijn beiden toch ongeveer hetzelfde? Namelijk een versterker met een speaker, samen in dezelfde behuizing.

Als ik mijn basgitaar rechtstreeks op een actieve speaker zou aansluiten, zou dat dan goed klinken? Ik heb een actieve basgitaar, dus ik denk dat het signaal wel sterk genoeg zal zijn. Moest het signaal toch nog te zwak zijn, misschien er nog een DI box tussen zetten?

Hallo,

als bassist die zelf een 15" Ashdown 220EB lite bezit zal ik je toch echt aanraden om te gaan sparen voor een basversterker.
    wellicht is tweedehands nog een betere optie. Waarom geen actieve speaker van 15? Om dat die niet gemaakt zijn als basgitaaramp, maar als full range speaker. Ja ze gaan wat lager met een 15"woofer en het is slim ze te kopen wanneer je er geen sub bij hebt. Maar dat maakt hem nog niet geschikt als basamp. Net als dat een basamp gebruiken als subwoofer niet helpt. Ook als topkast werkt een basamp niet. Waarom niet? Omdat beide voor een totaal ander doel gemaakt zijn.

Spaar gewoon nog even door of kijk wat er 2e hands op de markt is.

Al heeft Hartke een 15" model voor €321,-:

Of Ashdown voor €434

Of met net iets meer vermogen.

Comment

Working...
    X