Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over aansluiten microfoon op PA set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over aansluiten microfoon op PA set

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het aansluiten van een microfoon op mijn geluidsset. Laat ik beginnen met de set up die ik op dit moment heb.

Geluid:
    2 x QSC KW122 actieve luidspreker
    2 x QSC KW181A actieve subwoofer

Pioneer DDJ-T1 - HP Probook 6560b
    Shure PG58

Het probleem is dat wanneer ik mijn microfoon op de DDJ-T1 aansluit er waardeloos geluid uit komt. Ook wanneer ik deze rechtstreeks op de speakers aansluit is het niet best. Er moet dus waarschijnlijk een mixertje tussen komen. Nu heb ik even zitten kijken maar er is wel heel veel mogelijk in dit gebied. Hebben jullie een advies hierin of ervaringen met bepaalde producten?

Budget is tussen 100 en 250 euro.

Wat moet die kunnen?
    - DDJ-T1 connecten naar de QSC set. Ik sluit deze nu rechtstreeks aan op de subs met een Jack male - XLR kabel. Kan dit dan ook via de mixer en lever ik dan geen geluidskwaliteit in?
    - Microfoon er op aan sluiten. Eventueel ook een tweede en derde microfoon.
    - Het zou leuk zijn als ik ook opnames kan maken, zowel thuis als live. Zodat ik de gedraaide sets terug kan luisteren. Gebruikersvriendelijke software hiervoor is dan ook zeer welkom.

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.

Originally posted by Symon1989 View Post
    Er moet dus waarschijnlijk een mixertje tussen komen.
    Hoe kom je hier bij? Denk niet dat geluid hierdoor beter wordt..

Comment

Sorry verwoord het denk ik verkeerd. Die mic zal voorversterkt moeten worden. Dat kan toch met zo'n PA mixer?

Comment

Ten eerste mooie set!

Als je mic er op wilt aansluiten (bedraad) dan heb je een mic nodig waar je een xlr'tje op kan aansluiten. Het xlr'tje moet wel eindigen op jack.
        De Jack plug je in de mic ingang.

Comment

Originally posted by Symon1989 View Post
          Sorry verwoord het denk ik verkeerd. Die mic zal voorversterkt moeten worden. Dat kan toch met zo'n PA mixer?
          Volgens mij heeft de QSC KW122 gewoon een microfoon ingang (Mic/line in A gewoon XLR, met voorversterker).
          Als het daarop al waardeloos (wat is dat?) klinkt zal een mixer weinig helpen.
          Last edited by BT-Studio; Friday-21-08-2015, 11:41.

Comment

Working...
          X