Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gevoeligheid tijdens spelen hoog volume.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gevoeligheid tijdens spelen hoog volume.

Beste mensen,

Ik wil graag binnenkort een nieuwe gitaar kopen. Ik heb al 2 elektrische gitaren staan maar ik geef toe dat ik zeer weinig kennis bezit over de gitaar zelf.
    Ik speel graag het hardere werk, en met mijn huidige gitaren die in de 300 euro prijsregio vallen heb ik elke keer het probleem dat als ik het volume van mijn versterker echt hoog zet, de gitaar erg gevoelig is en gelijk gaat piepen (geen andere beschrijving komt mij nu te binnen haha) Ik vraag mij af of dit aan de gitaar ligt of aan de versterker (Roland Cube 60) Als ik een gitaar koop van rond de 700 euro, die het hardere werk (Trivium, Lamb Of God, All That Remains) wel aan kan lost dit het probleem dan op? Graag wat tips en informatie over dit probleem. En misschien al wat suggesties voor gitaren die aansluiten bij het metal genre.

Alvast bedankt!

Meer afstand tussen gitaar en versterker wil vaak goed helpen (of lager volume).

Comment

Dankje! Lager volume begrijp ik haha maar soms wil ik wat harder kunnen spelen, en dit moet ook mogelijk zijn:)

Comment

Is ook mogelijk als afstand tussen gitaar en versterker maar voldoende is.
        Ander element in de gitaar (of gitaar met beter element, lees duurder) wil ook wel wat helpen maar uiteindelijk kun je ze allemaal laten gillen (rondzingen).

Comment

Het probleem dat zich voor doet is een begrip dat rondzingen heet.

Jou gitaar produceert een signaal, dit gaat naar jouw versterker en die zet dit signaal om in daadwerkelijke lichttrillingen. Jouw gitaar gaat meetrillen met deze lichttrillingen en zet deze trilling weer om in een signaal dat naar je versterker gaat. Dit proces verloopt sneller dan dat je je kan voorstellen.

Nu heb een aantal opties:
          1. Meer afstand creëren tussen je gitaar en je versterker. Zo moet het signaal een langere afstand overbruggen en zal het langer duren voordat hij aankomt.
          2. Op een lager volume draaien. Zo pikt je gitaar minder trillingen uit de lucht op.
          3. Een equalizer kopen. Met een equalizer kan je de specifieke frequenties waarbij jouw opstelling gaat rondzingen eruit filteren.
          4. Kijken naar een minder gevoelige gitaar. (Ik ben geen expert in de gitaren branch, dus in dit laatste kan ik geen zekerheid geven)

Hoop dat het luk

Mvg.
          Bas

Comment

Hee bas!
            Hartstikke bedankt voor deze reactie, nu heb ik iets meer inzicht in het probleem en kan ik de oplossing gaan zoeken!
            Dankjewel

Comment

Working...
            X