Announcement

Collapse
No announcement yet.

geschikte speaker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geschikte speaker?

Hey ik heb een vraagje: Ik wil de Devine Nordo 12A MKII accu luidspreker + microfoons aanschaffen. http://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-...ker-microfoons
    Is dit een geschikte speaker voor bijv. in sport kleedkamers en voor feestjes?
    Komt er een goed en hard geluid van af en blijft dat ook zo?

of denken jullie toch dat er een andere draagbare speaker geschikter is?

benieuwd naar jullie reacties

Groeten

Voor een kleedkamer zal het wel voldoen, maar verwacht er geen wonderen van.
    Voor een feestje zou ik toch kijken naar een wat hoger segment.

Comment

Hey Ari,

Ik ben het volkomen eens met Stefke.

Ik zou je best willen adviseren, maar daarvoor heb ik meer informatie nodig. Dingen als budget, ben je van plan 2 of 1 speaker(s) aan te schaffen en voor wat voor soort feestjes bedoel je (binnen of buiten, hoeveel personen etc.)?

Voor nu kan ik je gewoon niet helpen...

Comment

1 speaker, het is gewoon om beetje overal mee naar toe te nemen. bijvoorbeeld dus in de voetbal kleedkamer, muziek voor in spelersbus dat iedereen kan mee genieten en bijvoorbeeld in een woonkamer met 20 man ofzo. ik bedoel dus eigenlijk gewoon of er een beetje hard en goed geluid uit komt voor dat geld en voor zo'n accu speaker.

dat zijn mijn wensen ongeveer, aan wat voor speaker zou ik dan moeten denken en aan wat voor prijsklasse

groeten

Comment

Oké juist, nu komen we ergens. Kijk, de prijs is allemaal afhankelijk van kwaliteit (van het geluid) en vaak ook hoe hard de speaker kan gaan.

De Devine die jij noemde is voor jouw gewenste dingen prima. Maar, persoonlijk zou ik net dat beetje meer uit geven voor een vooruitgang in de kwaliteit van het geluid, het aantal watt en natuurlijk niet te vergeten de bouwkwaliteit.

Ik zal hier een lijstje neer zitten voor een aantal mooie, voor jouw geschikte speakers. Ze staan op prijs van laag naar hoog en zo kan je dus ook een prima keuze maken van welke jij zou willen:

- Devine Nordo (zelfgenoemt).
          - Behringer MPA40BT
          - Samson Expedition serie
          - JB Systems PPA-101
          - DB technologies Ready 4 serie

En nu wordt het lastig. Want welke ga je nu precies nemen. Het is zo dat veel accu luidsprekers vaak niet harder gaan dan, laten we voor het gemak zeggen, 50 watt RMS. Nu lijkt dit misschien een heel laag niveau, maar ik denk dat het voor een kleedkamer en een feestje in een woonkamer prima te doen is. Maar wil je echt de gebruikelijk 'piep' dan zal je daar niet zo ver mee komen, tenminste... Als je er naast gaat zitten met je oor waarschijnlijk wel ;-). Of je pakt een speaker uit de laatste serie van het rijtje... Dan zit je gelijk boven de 200 watt (even uit m'n hoofd).

Kortom, ik denk dat elke speaker in het rijtje geschikt is (anders had ik 'm er ook uit gelaten). Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik voor de Behringer gekozen, ik zou geen high-end speaker nemen voor jouw toepassingen. De Behringer gaat heel iets harder dan de Devine en ik denk dat je qua bouwkwaliteit en geluid ook nét iets meer kan verwachten. Maar geen wonderen, het zijn kleine verschillen. Nu moet je voor jezelf kenbaar maken of dit het je waar.

Uiteindelijk moet je de keuze zelf maken, veel succes.

Comment

Het is zo dat veel accu luidsprekers vaak niet harder gaan dan, laten we voor het gemak zeggen, 50 watt RMS.
            Focus je niet teveel op de watts... Kijk bij actieve speakers naar het dB SPL, en bij passieve speakers naar de gevoeligheid in dB. Deste hoger het SPL, deste harder de speaker kan. Deste hoger de gevoeligheid, deste harder gaat deze bij een x aantal watts.

Voor het volume van een passieve speaker moet je je dus niet doodstaren op watts. Een dure speaker kan bijvoorbeeld op 100 watt misschien wel een paar keer zo hard gaan als een goedkope speaker op 100 watt.

Comment

Oke, bedankt voor de duidelijke reacties.
              Wat vinden jullie van deze? Lijkt mij idegeval een top speaker voor mijn wensen, vooral die ABS behuizing lijkt me fijn
              De Vonyx SPJ-PA912 is mobiel geluidssysteem dat wordt geleverd inclusief twee draadloze VHF-microfoons voor karaokesessies, een handige afstandsbediening. Het toestel is verder voorzien van USB-aansluiting en SD-kaart-sleuf.

of is er voor deze prijs iets beters te halen met mijn wensen?
              dit is trouwens wel mijn maximale grootte van de speaker ivm draagbaarheid

Groeten
              Last edited by ari18; Monday-07-09-2015, 10:24.

Comment

Voor kleedkamers is dat prima, voor een bus is dat ook prima. Voor het geven van een feestje voor max 20 man is dat net mogelijk (echt, net.)

Probleem is dat je maar 1 speaker hebt, maar ja het is kiezen, als je meer feestjes wilt geven zou je hoger moeten kijken, zoals stefke ook al zei. Voor meer in een bus of kleedkamer is dat precies wat je nodig

Comment

Working...
                X