Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik 3 speakers mono aansturen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe kan ik 3 speakers mono aansturen?

Ik zou graag van 1 audiobron, (2x rca van een mengpaneel en 1 aux van een laptop (afwisselend) naar 3 speakertoppen mono-signaal sturen.
    Nou heb al kabels gekocht om deze te splitten naar de 3 speakers maar dan krijg ik een links en rechts signaal en vervolgens
    gebeurt dit nog een keer als ik een gesplitte kabel nog een keer moet splitten (voor mijn 3de speaker) waardoor mijn speakers
    steeds minder tonen lijken te weergeven. Nou heb ik laatst ook al een composiet splitter gekocht met een versterker maar nou zit ik nog steeds
    met een 2x links en 2x rechts signaal.

Het komt er dus op neer dat ik vanaf 1 audiobron, 3x mono-signaal naar 3 speakers wil sturen. Is dit uberhaupt mogelijk?

m.v.g. stan

ik ga er vanuit dat je actieve speakers hebt , dan zou je eens moeten kijken naar de 5.2 zonemixer van jb systems
    dan kun je zelfs naar 4 speakers alle 4 mono uitsturen alleen deze heeft xlr uitgangen weet niet of dat een probleem is

dit is wel een duurdere oplossing als verloop en split kabels etc gebruiken maar je geluidskwaliteit zal het alleen maar ten goede komen

Comment

Wat voor aansluiting zit er op die luidsprekers?

Comment

de speakertoppen zijn, ''SKYTEC SP1500A'' die doorgelust worden naar: ''SKYTEC SMWA15'' subs. deze zijn allemaal actief en omdat ze in de hoeken van een ruimte in vorm van een ''L'' staan wil ik ze mono aansturen om in alle hoeken een goede bass weergave te krijgen. (omdat de muziek meer bass aan de linker kant heeft krijg ik mijn bass anders niet netjes verdeeld). de speakers worden allemaal met XLR aangesloten.

Comment

Nou heb ik ook op internet verder gezocht en wil misschien 2 van deze apparaatjes kopen. http://www.audiocontrolshop.nl/produ...oducts_id=3094

dan ga ik van een van mijn audiobronnen naar een stereo (links en rechts signaal) aansluiting van het eerste kastje. Dan houd ik 2x mono-signaal over. daarvan gaat er 1 naar een speaker en gaat het andere mono-signaal naar de volgende stereo ingang van het 2de kastje. en vanuit die 2 mono-signalen stuur ik dan mijn andere 2 speakers aan.

Zou dit kunnen lukken?

Comment

Kun je solderen? Kun je je een boel geld besparen :)
            Van stereo mono maken is niet zo moeilijk (de + van links en recht met elkaar verbinden, en om netjes te doen 2 weerstanden).
            En tweede kastje zal hiermee al helemaal niet nodig zijn.
            Last edited by BT-Studio; Tuesday-15-09-2015, 09:01.

Comment

uit eerdere pogingen om mijn speakers aan te sluiten heb ik ondernomen dat ik met die Valueline Adapters mijn signaal naar links en rechts ga splitten. Verder kan ik wel solderen maar ben niet bekent met geluidskabels en weerstanden enzo. Dus het schema is niet helemaal duidelijk :shock:

Comment

Je zal VOOR de adapter stereo > mono moeten maken.
                Dit kun je dan vervolgens eventueel met die adapter splitten naar meerdere uitgangen.
                Schema,
                Left Ch + en Right CH + zijn de middelste pen op een RCA connector (of tip en ring van een stereo jack).
                Daar zet je een 1kOhm (1/2 watt) weerstand op (op elk RCA connector of twee in een jack) en de ander kant mag je met elkaar verbinden (mono gemaakt) en deze kan dan naar elk line ingang (+) van je luidsprekers. (2 op de XLR)
                De buitenkant van een RCA connector (en sleeve van een stereo jack) mag je allemaal met elkaar verbinden (massa) en als massa (-) ook naar elk luidspreker. (1 samen met 3 op de XLR)
                Last edited by BT-Studio; Tuesday-15-09-2015, 12:20.

Comment

Working...
                X