Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers

Iemand ervaring met de jbl prx725 speakers actief

Ben namelijk van plan setje te gaan kopen maar weet niet of kwaliteit goed is en of deze zuiver geluid hebben ook bij hogere volumes

Eventueel naderhand nog subs erbij kopen maar ben er nog niet uit welke dat worden

Heb ze niet gehoord.
    Maar weet wel dat JBL een amerikaanse sound heeft (agressiever in het hoog).
    Verder pas op met de gegeven spes, die versterker komt er echt geen 1500 Watt in.

Maar waarom eigenlijk een dubbel 15? Zeker als je er later nog een sub bij wilt.
    Is gewoon erg lomp, moeilijk op hoogte te brengen.
    En later met een sub erbij is het zeer zonde dat je de dubbel 15 amper benut.

Kijk eventueel eens naar wat anderen merken, en staar je niet blind op de merkplaatjes.
    Zelf erg goede ervaring met de DVX van Db technologies, klinkt zeer strak in het hoog.

Comment

Dan denk ik dat het passief setje DB arena wordt ziet er ook wel interessant uit

2 x 15 inch top met 4 x 18 inch sub erbij

Staat genoeg voor een zaal met 400 man zou genoeg moeten zijn

Comment

Vergeet niet dat je ook nog versterking nodig hebt.

Comment

Ja dat snap ik wel

Zag alleen dat de arena 12 en de arena 15 inch kwa vermogen hetzelfde zijn dus weet niet welke dan beter is ?

Comment

Uit mijn ervaring weet ik dat een 12" iets betere midden tonen geeft maar minder bas.
            En de 15" iets betere bass maar minder de midden tonnen beheerst.
            Dus wil je ook zonder sub willen spelen kan de 15" handig zijn.
            ( dit is wel enkel aan geraden in kleine zaaltjes in grotere zalen is een sub ook bij een 15" aan geraden.)
            Zit je er niet mee om altijd de sub's mee te nemen is de 12" goed.

Maar ik zou als ik u was eens gaan luisteren in de winkel welke versie uw het beste klinkt.

Comment

Working...
            X