Announcement

Collapse
No announcement yet.

Absorbers handig in mijn situatie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Absorbers handig in mijn situatie?

Hallo,

Ik heb op mijn kamer (niet super groot) KRK speakers en een KRK 10S subwoofer, ik ben verliefd op het geluid van deze speakers, maar heb één probleem:

Als ik muziek luister met meer bass en het volume omhoog draai, gaat mijn deur van de kamer resoneren, zowel het hout als de deurkruk trillen mee en dit geeft een heel vervelend geluid wat ten koste gaat van de bass, als ik de deur open zet is het weg. Ik keek rond op Bax-shop en kwam het volgende tegen: http://www.bax-shop.nl/absorbers/dap...udioschuim-5cm

Als ik dit op mijn deur bevestig, zou dan het resoneren stoppen?

Vriendelijke groet,
    Jan

Nee. Deze zullen niks helpen hiertegen.
    Wellicht een idee om iets als tochtstrips (van die plak dingen) op de kozijn te plakken? (Of volume op een dragelijk niveau natuurlijk )

Comment

Dank u wel voor uw snelle reactie! Ik ga eens even naar die tochtstrips kijken, ik ben even benieuwd; waarom zouden tochtstrips wel helpen? Doordat het de lucht tegenhoudt?

Comment

Die voorkomen dat je deur in het kozijn rammelt.:cool:

Comment

Logisch.. Hahah, ik ga het zeker proberen! Hartelijk dank voor uw hulp! :)

Comment

Wij hebben ook een redelijk oud huis, en ik had precies dit zelfde probleem,
            bij mij was het simpel op te lossen door gewoon de deur open te doen.

Ik neem aan in jou geval dat je de deur dicht wilkt hebben. Het idee van BT-Studio is al super, maar ik denk niet dat het de klink voorkomt
            Hiervoor (in mijn geval zat de klink erg losjes) kun je de klink vast tapen, gewoon aan de deur, maar ik gebruikte die deur toen niet, dus in jou geval zou je de klink wat steviger in elkaar kunnen monteren (wat steviger in elkaar zetten)

Gr.

Bodhi

Comment

Inderdaad, de klink moet ik dan op één of andere manier even goed vastzetten, anders hebben we nog steeds een probleem, ik ga in het weekend eens een aantal dingen proberen. Bedankt voor je reactie, Bodhi.J :)

Comment

Kans dat als de deur niet meer kan rammelen de klink ook niet rammelt.
                Gewoon proberen. :)

Comment

Working...
                X