Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aantal vragen over aansluiting Actieve speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal vragen over aansluiting Actieve speakers

Hallo,

Ik zit na te denken over aanschaf van 2 actieve speakers die daarbij aangesloten moeten worden op mijn Behringer 802 mixer met een main out (2x 6.3) en een output (2x rca).

Actieve:

Nu zag ik de Devine Artis 8a staan.(http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...ve-luidspreker) Die heeft een RCA ingang dus die zou wel naar mijn mixer kunnen, dus naar de rca output op me mixer.(wel vreemd dat dan de main out leeg blijft omdat de boxen geen ingang 6.3 hebben...) Alleen is dan nu de vraag hoe sluit ik de 2e speaker aan? Neem aan van speaker naar speaker en dan gan gewoon vanaf 1 speaker dus rca naar mijn mixer...?

Edit: ik zie een XLR ingang op de speaker en een jack 6.3 uitgang..is het dan zo dat ik ze kan aansluiten met deze kabel?(doorverbinden naar elkaar) http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html
    Last edited by Peczwolle91; Tuesday-06-10-2015, 22:11.

Als je stereo zou willen (lijkt me wel) dan kun je twee van die kabels gebruiken om van de jack (main) op je mixer naar de XLR van elk luidspreker te gaan.
    Heb je de boel gelijk balanced aangesloten. :)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Als je stereo zou willen (lijkt me wel) dan kun je twee van die kabels gebruiken om van de jack (main) op je mixer naar de XLR van elk luidspreker te gaan.
      Heb je de boel gelijk balanced aangesloten. :)
      Top bedankt voor je reactie! en stel dat ik in de toekomst een actieve subwoofer wil aanschaffen...hoe gaat dat dan ?

Comment

Afhankelijk van de sub maar meestal gaan dan de XLR's naar de Sub en van daaruit naar de de beide speakers.

Comment

Klein dingetje nog: technisch gesproken gaat een kabel van de main out naar de luidsprekers. Niet andersom. Ja, fysiek wel, maar het geluid gaat van de mixer naar de luidsprekers en niet andersom. :)

Comment

Originally posted by MadSteven View Post
            Klein dingetje nog: technisch gesproken gaat een kabel van de main out naar de luidsprekers. Niet andersom. Ja, fysiek wel, maar het geluid gaat van de mixer naar de luidsprekers en niet andersom. :)
            Uit pure interesse.

Het signaal gaat vannuit de mixer naar de speaker toch?
            Maar de kabel is toch maar net waar ik begin?

Dan kan de kabel ook gewoon van de speaker naar de mixer gelegd worden ( en ok andersom het is maar waar je begint met aansluiten )
            Of ben ik nu gek?

Nog meer interesse in dit verhaal.
            Is het niet zo dat er een spanningsverschil is tussen de + en de -?
            Maar nu kan het dan toch ook zo zijn dat door het feit dat de - een tekort heeft aan elektronen er hier een balans gezocht word en daardoor dus de - met zijn tekort aan elektronen opzoek gaat naar een plek met teveel elektronen ( de + ) en hierdoor dan uiteindelijk bij de plus uitkomt en deze dan over de speaker vereffend?

Kan ook mijn zieke geest zijn.

Comment

Maar nu kan het dan toch ook zo zijn dat door het feit dat de - een tekort heeft aan elektronen
              Elektronen zijn negatief geladen. De - kant zal dus een 'teveel' aan elektronen hebben, niet een tekort.

Comment

excuses.

Das waar ook ja. Alweer zolang geleden.
                Punt van mij was alleen maar dat er weer een hoop gepost word waarvan ik denk

Interessant verhaal, had je bij moeten zijn, lekker kort ook. Snel snel vertel niet te snel we schrijven mee desnoods betalen we bij...........

klikker de klik doe het nou je weet dat je het wil klik op mij klik dan toe

Comment

Working...
                X