Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterkers in combinatie met Boxen + subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterkers in combinatie met Boxen + subwoofer

- Versterker
    2x JB Systems > VX-400 II (230V / 50HZ)
    JB systems VX-400 II koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Stereo 2x 200 Watt RMS op 4 Ohm
    Stereo 2x 135 Watt RMS op 8 Ohm

1x JB Systems > VX-700 II (230V / 50HZ)
    JB systems VX-700 II koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Stereo 2x 350 Watt RMS op 4 Ohm
    Stereo 2x 200 Watt RMS op 8 Ohm
    Bridge 1x 700 Watt RMS op 8 Ohm (Bridge)

- Subwoofer
    2x JB Systems > ISX-15S (2x 350Wrms / 2 x 4 ohm)
    Compacte, krachtige 2-kanaals 15\" subwoofer met dubbele spreekspoel. Ideaal in combinatie met de ISX 10 of ISX 5.

Deze wil ik gebruiken op het Bridge kanaal van de VX-700, lijkt mij te kunnen?

Luidsprekers / boxen (Wil in totaal 2100W)
    6x JB Systems Vibe 15 MKII, 350 Wrms
    JB systems Vibe 15 MKII koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Gaat dit goed functioneren in combinatie met de VX200 versterkers of andere oplossing handiger?
    Ik neem aan dat ik de Boxen niet kan inzetten op de VX-700.
    (bijvoorbeeld de VIBE 12Mk2, aantal stuks? )
    Last edited by RS200; Tuesday-13-10-2015, 21:33.

Waar wil je het voor gaan gebruiken? Wat is je budget?

Naar mijn weten is de door jou aangehaalde sub meer voor installatie toepassingen.

Comment

De installatie gaat in een Touringcar (door middel van een omvormer, bus is namelijk 24V).
      Gaat vooral om degelijke apparatuur tegen de juiste prijs.

In de berekening valt dit binnen budget.
      Praten nu over totaal 3619 euro incl. 21% BTW.

Indien de Vibe 15 te groot is (komt op een bagage plank), hoeveel Vibe 12 zou ik nodig hebben? (en past dit op het huidige?)

Comment

Dit lijkt me zeer zeker geen succes te gaan worden.
        Probleem zit hem al in de omvormer. Die gaat zulke enorme klappen van het laag krijgen dat je die vrij snel ( of je versterker ) om zeep gaat helpen.

Daarnaast sluiten de versterkers totaal niet aan op je speakers. Deze zijn niet alleen veeeeeel te ligt maar ook nog eens zo dat je nooit op een logische verdeling gaat uitkomen.

Ook is het zo dat wanneer je de subs in bridge op je versterker aan wil sluiten je met een behoorlijk rare constructie moet komen van aansluiten om op een beetje normale manier vermogen uit je amp te kunnen trekken. Dit zal dan nog op 4 ohm zijn waar de versterker eigenlijk niet voor gemaakt is.

Kortom een niet haalbaar verhaal.

Comment

Je wil dit allemaal ín een bus gebruiken? Arme inzittenden... En ik hoop dan maar dat je een fatsoenlijke accu hebt! Heb je al nagedacht of je bus zoveel stroom kan afgeven?

Comment

@larsholm, bedoel je de geluidsproductie? ;-) touringcar gaat functioneren als partybus.

Het mogen ook van die ronde boxen zijn die in de auto gaan.
            Die worden dan weggewerkt in de wand boven (positie is schuin aan weerkanten, zitten reeds speakertjes in... waar bedrading doorheen loopt)
            Voorkeur gaat echter naar boxen op de bagage planken.

Wat zou wel een 'gezonde' combinatie kunnen zijn? (installatie vanaf 2000W)

Alvast bedankt voor je input.
            Last edited by RS200; Saturday-17-10-2015, 15:55.

Comment

Waarom in godsnaam per se 2000 Watt?
              Kijk niet alleen naar het vermogen, denk eerder aan SPL en geluidskwaliteit.

Kijk naar 6/8 inch topjes, en plaats hier ergens een of 2 schubjes bij.
              Het is geen grote ruimte, dus je hebt niet veel vermogen nodig.

Comment

Working...
              X